loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 106 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

متخصصان در مرکز سرطان اندرسون در دانشگاه تگزاس طی یک عمل جراحی 15 ساعته با حضور بیش از 50 پرسنل پزشکی، پیوند پوست سر به جمجمه را در کنار پیوندهای کلیه و لوز‌المعده بر روی این بیمار 55 ساله انجام دادند.

پزشکان مرکز اندرسون با همکاری بیمارستان متودیست هوستون، قسمت بالایی جمجمه و پوست سر این بیمار را در کنار سایر اندام از کار افتاده‌اش تعویض کردند.

جیمز بویسن از نوع نادری از سرطان موسوم به لیومیوسارکوم رنج می‌برد و درمان‌های رادیوتراپی باعث از بین رفتن بخشی از جمجمه وی شده بود. این سرطان شامل تومورهای خوش‌خیم در بافت عضلانی است. وی همچنین از کودکی به بیماری دیابت مبتلا بود.

بویسن همزمان رادیوتراپی برای سرطان، داروهای سرکوب‌کننده سیستم‌ایمنی مصرف می‌کرد که به بدن وی اجازه نمی‌دادند تا آسیب‌های ناشی از درمان را ترمیم کند.

این امر باعث شد تا پزشکان از عمل جراحی برای کمک به وی استفاده کنند.

دکتر مایکل کلبوک، سرپرست تیم جراحی پلاستیک اظهار کرد: این عمل جراحی بسیار پیچیده بود زیرا باید بافت را با استفاده از جراحی میکروسکوپی پیوند می‌زدیم. تصور کنید باید رگهای خونی با اندازه 1/16 اینچ را زیر میکروسکوپ با بخیه‌های به اندازه نصف قطر موی انسان به هم متصل می‌کردیم.

این جراحی در اواخر ماه مه انجام شده بود؛ اکنون بویسن از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی وی رضایت‌بخش گزارش شده است.

مدیر بازدید : 133 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

سن دیسک که به تازگی نسخه بهبود یافته‌ حافظه‌ فلش Ultra Fit USB ۳.۰ خود را معرفی کرده که ۱۲۸ گیگابایت حجم دارد و به نحوی خاص در درون سخت‌افزاری ریز که به سختی بزرگ‌تر از رابط یو‌ اس‌ بی در انتهای دیگر آن است مخفی شده است.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 43 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

سرگئی کرینکو در همایش بین المللی اتم  اکسپو-2015 در مسکو گفت:  اقدامات گسترده ای برای ساخت واحدهای  دوم و سوم نیروگاه هسته ای بوشهر در پاییز آینده شروع خواهد شد.

 

ایران و روسیه روز 11 نوامبر سال 2014 توافقنامه ای برای همکاری در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز و نیز قراردادی برای ساخت دو واحد جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر با توان هزار مگاوات  امضا کردند .

 

همایش بین المللی اتم اکسپو در چارچوب نمایشگاه بین المللی اتم اکسپو روز دوشنبه  در مسکو آغاز بکار کرد .

 

مهمترین موضوع نمایشگاه امسال انرژی اتمی روسیه  که در ان 90 شرکت از حدود سی کشور هسته ای حضور دارند - بررسی شرایط و مسایل مربوط به ساخت نیروگاه های هسته ای - همکاری های بین المللی در این عرصه و آموزش  نیروی  متخصص در بخش های مختلف نیروگاه های هسته ای اعلام شده است  .

مدیر بازدید : 81 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (0)

پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی در فضای مجازی با بیش از 100 هزار دنبال کننده در آستانه 14 خرداد توسط اینستاگرام حذف شد. از دو سال پیش، صفحه‌ی امام خمینی در اینستاگرام با نام کاربری emamkhomeini راه اندازی شد كه به انتشار روزانه تصاویر دیده نشده‌ای از حضرت امام خمینی اقدام ميكرد. اینستاگرام از طریق ایمیل اعلام کرده است که این حساب را حذف و حدود پانصد عکس‌ و نوشته‌ و صدهزار دنبال‌کننده این حساب نیز به صورت یکجا پاک شده است. مکاتبات صورت گرفته با اینستاگرام نیز نتوانست باعث جلوگیری از این اقدام تعجب آور و تامل برانگیز شود.

علت حذف و همچنین اکانت جدید در ادامه مطلب..........بنظر شما چرا مدعیان آزادی بیان این کارها رو می کنن؟

مدیر بازدید : 48 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو با حضور در جمع خبرنگاران درباره سرعت این شناورها اظهار داشت: سرعت شناورهای تندرو ما پیش از این، ۶۰ نات بود که امسال ان شاءالله به ۸۰ نات خواهد رسید. 

ادامه صحبت های دریادار فدوی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 50 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)
دکتر مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران از تولید واکسن هاری انسانی خبر داد و گفت: تا به حال این واکسن وارداتی بوده است؛ اما در حال حاضر این واکسن در انستیتو پاستور تولید شده است و منتظر هستیم تا در سازمان غذا و دارو تاییدیه بگیریم که انشاالله سال آینده واکسن تولید داخل نیاز ما را پوشش می‌دهد.
وی در ادامه از انتقال فن‌آوری تولید واکسن ایران به هشت کشور متقاضی خبر داد و افزود: 8 کشور از جمله الجزایر درخواست انتقال فن‌آوری تولید واکسن کرده‌اند که این دوره در شهریور ماه برگزار می‌شود.
مدیر بازدید : 107 چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

کارشناسان پزشکی در جدیدترین آزمایش از روبات جراح مشهور به داوینچی برای بخیه زدن پوسته یک انگور استفاده کرده‌اند.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 84 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سپاه پاسداران با تولید ۲ نوع موتور وانکل، جمهوری اسلامی ایران را با تکیه بر توان متخصصان داخلی، عضو باشگاه کشورهای دارنده موتورهای پیشرفته وانکل پهپادی کرد.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 138 چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

شبکه های مجازی اجبار دنیای امروزی است و نمی توان با آنها انفعالی عمل کرد، بلکه باید از نظر محتوایی کارشناسی شود و با فرهنگ و ذائقه ایرانی هماهنگ شود تا به جامعه و به ویژه خانواده ها آسیبی وارد نکند.

برنامه تیتر امشب شبکه خبر در سه شنبه، 22 اردیبهشت 1394 درباره شبکه های اجنماعی

 

گفتگوی «تیتر امشب» سه شنبه شب در این زمینه با حضور آقایان کاظم حافظیان رضوی و بیات، کارشناسان فضای مجازی، به روی آنتن رفت؛

بخش های مهم این گفتگو در ادامه مطلب آمده است:

مدیر بازدید : 81 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز بهارستان، طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی و تصویب کردند.

در دلایل توجیهی این طرح آمده بود: به ادامه مطلب مراجعه نمایید........به نظرتون این ادغام کارآمد خواهد بود؟

مدیر بازدید : 103 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دیپلماسی عمومی یکی از معیارهای دیپلماتیک است که میتواند در بالا بردن قدرت چانه زنی نقش به سزایی داشته باشد اما متاسفانه وب سایت های رسمی سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف همواره در خواب زمستانی به سر می برند.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 70 جمعه 18 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکترآئینه‌وند برای سومین‌بار متوالی از ابتدای امسال به دلیل ابتلا به بیماری نارسایی خونی به بیمارستان منتقل شده و  تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار داشت. 

دکتر آئینه‌وند دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود و حدود 100 مقاله و ۳۳ ترجمه و تالیف از این استاد فقید به یادگار مانده است.
گفتنی است دکتر صادق آیینه‌وند چند ماه پس از آغاز کار دولت یازدهم، طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم منصوب شده بود.
وی همچنین به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگارکشور در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود.
روابط عمومی وزارت علوم درگذشت این محقق و استاد برجسته دانشگاه را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و همچنین خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.
مدیر بازدید : 121 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دانشمندان دورترین کهکشان ممکن در جهان هستی را کشف کردند. این کهکشان توده ای روشن و آبی از ستارگان است که بیش از ۱۳ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد و یکی از روشن ترین و حجیم ترین توده هایی است که تاکنون کشف شده است.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 90 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ساخت تجهیزات دفاعی نشان دهنده توانایی بالای نیروی دریایی در تامین امنیت دریاهای آزاد است، گفت: به‌زودی زیردریایی جدیدی به توان دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق می‌شود.

ادامه صحبت های امیر سیاری در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 90 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

یک پایگاه نظامی بلژیکی در واکنش به رونمایی ایران از ربات مسلح "نذیر" گزارش داد، ایران جزء معدود کشورهایی است که می تواند در زمینه قابلیت‌های تسلیحاتی رباتیک به خودکفایی کامل برسد.

توضیحات و تصاویر بیشتر در ادامه مطلب.............

مدیر بازدید : 71 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اسامی صد دانشگاه برتر جهان را معرفی کرد که نام دو دانشگاه ایرانی نیز در این میان به چشم می خورد.


بر اساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف تهران در جایگاه چهلم دانشگاههای برتر جهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه شصت و سوم این رده بندی جای دارد.

این رتبه بندی به وسیله آموزش عالی تایمز منتشر شده و در آن اسامی صد دانشگاه برتر جهان که زیر پنجاه سال قدمت دارند ذکر شده است.

استرالیا با ثبت شانزده موسسه آموزش عالی در این رتبه بندی از انگلیس با پانزده موسسه آموزش عالی در این فهرست پیشتاز است.
مدیر بازدید : 87 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

زیست مهندسان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی موفق شدند نخستین بار تمام شرایط سلول های قلب را درون یک تراشه رایانه ای شبیه سازی کنند.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 122 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تاکنون پرنده بدون سرنشینی که بتواند مافوق فراصوت باشد، یا طراحی نشده بود،ایکس-۵۱ در اولین پرواز خود ۶۴۰۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۵.۲۲ ماخ یا ۳۴۵۳۴.۴ نات سرعت داشت.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 124 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

ایرنا- دانشجویان دانشگاه اصفهان موفق به طراحی و ساخت ربات کروی شده اند که در همه جهت ها حرکت و از مناطق خطرناک اطلاعات ارسال می کند.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 78 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

اعتراض دانشجویان علوم اقتصادی به وزارت علوم رسید به نظر می‌آید تا کنون مسئولان قادر به قانع کردن دانشجویان نشده‌اند.

ادامه گزارش در ادامه مطلب.......

مدیر بازدید : 147 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)

به نقل از تسنیم، جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش امروز با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده این نیرو رونمایی شدند.

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش در ادامه مطلب آمده است:

مدیر بازدید : 143 یکشنبه 23 فروردین 1394 نظرات (0)

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در روز چهارشنبه مورخ 26 فروردین ماه از 5 دستاورد از جمله تانک چرخدار، ربات مسلح، خودروی شنیداری فوق سبک تاکتیکی، تفنگ تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری و سلاح تک تیرانداز شاهر با خشاب 10 تیری رونمایی خواهد شد.

ادامه صحبت های امیر پوردستان در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 82 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)

سازمان انرژی اتمی سه دستاورد دیگر متخصصان و کارشناسان این سازمان را به مناسبت روز ملی فن‌آوری هسته‌ای اعلام کرد.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 69 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی چند دستاورد جدید در حوزه دفاع زمینی در آستانه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 51 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از انتشار اخباری خوب از باور ۳۷۳ (اس ۳۰۰ ایرانی) در روز ۲۹ فروردین امسال خبر داد و اعلام کرد: دستاوردهای ما در حوزه موشکی، راداری و شنود الکترونیکی خواهد بود.

جزئیات خبر به همراه تصاویر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 68 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

یک پرستار زن نخستین فرد در جهان است که داوطلب مصرف داروی درمانی ابولا شده است آن هم هنگامی که این ویروس بدن او را درگیر کرده بود.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 114 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی  با حضور در استودیو  خبر 14 سیما  به دستاوردهای  هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت: نیروگاه‌های هسته‌ای دارای ابعادهای مختلف هستند یعنی می‌توان نیروگاه‌های بالای هزار مگابایت و یا می‌توان پایین‌تر از آن را داشت.

 
ادامه صحبت های صالحی در ادامه مطلب.........
مدیر بازدید : 83 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

معاونت بین‌الملل سازمان انرژی اتمی در آستانه روز ملی هسته‌ای به تشریح دستاوردهای جدید این حوزه پرداخت و گفت: رونمایی از مجتمع سوخت نیروگاهی که در نوع خود منحصر به فرد بوده و یک نوع جهش در این عرصه خواهد بود از دستاوردهای جدید این عرصه است.

 

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 75 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که به نحوه برگزاری آزمون علوم پایه و پیش کارورزی معترض بودند صبح امروز در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

ادامه گزارش در ادامه مطلب.......

مدیر بازدید : 61 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون سازمان انرژی اتمی با اعلام این  خبرافزود: یکی از مهم ترین محصولاتی که رونمایی می شود مجتمع سوخت مجازی است که نخستین بار در کشور بومی تولید شده است.


اصغر زارعان  گفت: همچنین در این مراسم از سه رادیودارو و یک محصول در حوزه محیط زیست رونمایی می شود.


دبیر مراسم گرامیداشت روز ملی فنآوری هسته ای افزود: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای یک سال گذشته فعالیت های صلح آمیز هسته ای به نمایش گذاشته می شود.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 211
  • بازدید ماه : 3,014
  • بازدید سال : 18,070
  • بازدید کلی : 681,009