loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 280 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، یک خلبان آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «من گاهی اعضای داعش را می دیدم اما اجازه بمباران آنها را دریافت نمی کردم. بروکراسی اجازه برخورد سریع با اهداف را نمی داد.»

ادامه این افشاگری در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 140 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

جمعی از علما و مسئولان مرتبط با امور فلسطین از کشورهای سوریه، لبنان و فلسطین که به مناسبت سالگرد رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در کشورمان به سر می‌برند عصر روز یکشنبه گذشته (16 خرداد ماه) با علی‌ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشروح صحبت های لاریجانی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 120 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از جام نیوز،در روزهای اخیر تصاویری در صفحات اجتماعی وابسته به تروریست های داعش منتشر شده که از رویای تصرف ایران توسط این گروهک خبر می دهد.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 103 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری رویترز، "نفتالی بنت،" وزیر اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی روز گذشته خواستار به رسمیت شناخته شدن اشغال بلندی های جولان شد. وی در کنفرانس سالانه "هرتزلیا" مدعی شد سوریه دیگر کشوری نیست که بتواند خواهان بلندی های استراتژیک جولان باشد. 

نفتالی بنت گفت: "از جامعه جهانی می خواهم در کنار ما بایستد و حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت بشناسد. مرزها هر روزه تغییر می کنند. سوریه دیگر یک کشور نیست و هم اکنون زمان انجام این کار است."
بنت همچنین اعلام کرد باید تعداد شهرک های صهیونیستی در جولان در پنج سال آینده چهار برابر شود. هم اکنون شمار شهرک نشینان یهودی در جولان به 23 هزار نفر می رسد. رژِیم صهیونیستی در سال 1967 بلندی های جولان را اشغال و در سال 1981 آن را به سرزمین های خود ملحق کرد. دفتر بنیامین نتانیاهو هنوز واکنشی به سخنان بنت نشان نداده است.
سخنان بنت در حالی بیان می شود که رژیم صهیونیستی تلاش دارد از مذاکرات درباره بحران سوریه بهره برداری سیاسی کند. گفتگوهای صلح رژیم صهیونیستی و سوریه که پیشتر آمریکا از آن حمایت می کرد بر بازگرداندن بلندی های جولان متمرکز بود. حزب بنت یکی از بزرگترین شرکای سیاسی ائتلاف نتانیاهو است. وی آشکارا با برپایی دولتی فلسطینی در کرانه باختری مخالفت می کند.
مدیر بازدید : 136 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

بنا بر اعلام پلیس ایالت بلوچستان چهار فرد مسلح ناشناس سوار بر دو موتورسیکلت پس از شلیک به سمت چند تن از شیعیان که بیرون از یک غذاخوری ایستاده بودند، بلافاصله از محل گریختند.

گزارش پلیس حاکی است که این اقدام تروریستی یک علمیات ترور هدفمند علیه شیعیان بوده است. 

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته است.

اقلیت شیعه ایالت بلوچستان پاکستان، معروف به «جامعه هزاره» یکی از اصلی ترین اهداف حملات تروریستی در این ایالت هستند. 

کمتر از یک ماه پیش نیز چند موتورسوار مسلح در شهر کراچی یک دستگاه اتوبوس حامل گروهی از شیعیان پاکستان را به رگبار بستند که بر اثر 45 تن کشته شدند. 

در ماه های اخیر شکل حملات تروریستی در پاکستان از انفجار بمب و حملات  انتحاری به انجام ترورهای هدفمند تغییر یافته است.

مدیر بازدید : 113 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

در دو هفته اخیر سخنان دو مسئول لشکری و کشوری و برخی موج‌ها در رسانه درباره حضور داعش در نزدیکی مرزها مطرح شده که البته این موضوع با واکنش مسئولان ارشد نظامی و به خصوص مشاوران فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر شورای عالی امنیت ملی مواجه شد.

** آیا جمهوری اسلامی ایران قربانی دیگر جنگ نیابتی در منطقه خواهد شد؟
پاسخ به این سوال و کلی سوال دیگه در ادامه مطلب.............
مدیر بازدید : 206 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: برخی از نظامیان عربستانی برای ورود ارتش یمن به شهر جیزان عربستان تبانی و خیانت کرده اند. گفته می‌شود در پی خیانت برخی نظامیان سعودی و عقب نشینی عده ای دیگر از نیروهای این کشور، شهر جیزان در آستانه سقوط قرار گرفته است.


این خبر زمینه‌سازی برای اعلام سقوط شهر جیزان است.

این در حالی است که برخی منابع خبری اعلام کردند ارتش عربستان چند گردان ویژه مسلح به تجهیزات جنگی سنگین به این منطقه اعزام کرده است.

مدیر بازدید : 128 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، هادی العامری -- دبیر کل سازمان بدر عراق -- گفت: نیروهای ما در منطقه میان رودخانه دجله و ناظم الثرثار مستقر شدند. نیروهای ما کنترل کامل این منطقه را به دست گرفتند و به عناصر داعش اجازه فرار نخواهند داد.

وی افزود: نیروهای داعش در حال حاضر در مناطق الثرثار و اطراف رودخانه دجله به محاصره نیروهای عراقی درآمدند. آنها به دنبال فرار از منطقه هستند. ما توانستیم تماس‎های داخلی آنها را ردیابی کنیم. شب گذشته پیام های کمک فوری میان عناصر داعش رد و بدل می شد.
وی افزود: آنها خواستار ارسال کمک های فوری شدند و در پاسخ به آنها گفته شد که همگی از منطقه خارج شوند و همه چیز را رها کنند.
هادی العامری در پایان گفت: پاکسازی مناطق مختلف عراق از وجود عناصر داعش ادامه دارد. در درگیری های چند روز اخیر، داعش تلفات زیادی متحمل شد. 
مدیر بازدید : 145 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

کارشناس مسائل سیاسی، نظامی عراق در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت میدانی نبرد در اطراف سامرا به چه صورتی است گفت: اتفاقی که دیروز افتاد و امروز هم پیگیری شد پیروزیهایی بود که در غرب سامرا، شمال الرمادی و در امتداد دجله اتفاق افتاد.

ادامه تحلیل در ادامه مطلب..........

مدیر بازدید : 105 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

شماری از افراد مسلح داعشی در دفع حمله آنها به منطقه البیّارات در اطراف شهر تدمر در شرق استان حمص کشته شدند.

مسئول میدانی گروه زهران علوش به نام ابو عبدو سردین در درگیری در جسر الشغور واقع در حومه ادلب کشته شد.

نیروگاه برق و انبارهای متعلق به این نیروگاه و دو مؤسسه دیگر در استان حسکه به کنترل ارتش سوریه در آمد و ده ها تروریست داعشی کشته شدند.

نیروهای حزب الله و ارتش لبنان کل منطقه عرسال را تحت کنترل گرفته اند.

این منطقه آخرین نقطه محل استقرار اعضای جبهة النصرة بود. بسیاری از این افراد مسلح به روستای عرسال فرار کردند.

مدیر بازدید : 90 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

نیروهای مردمی و نظامیان عراقی امروز توانستند شهر بیجی در شمال استان صلاح الدین را به طور کامل از تروریست های داعش پاکسازی کنند.  

فرمانده گروه مردمی «عصائب اهل حق» اعلام کرد: در ادامه عملیات «لبیک یا عراق» نیروهای مردمی و نظامیان عراقی امروز توانستند شهر بیجی در شمال صلاح الدین به طور کامل از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند و پرچم عراق بر بالای ساختمان دولتی از جمله  فرمانداری  این شهر برافراشته شد.

«شیخ قیس خزعلی» گفت: پس از چند هفته نبرد، این منطقه راهبردی از لوث داعشی ها پاکسازی شده و اکنون تلاش ها برای آزاد سازی پالایشگاه بیجی ادامه دارد.

شهر بیجی در 210 کیلومتری شمال بغداد واقع شده  و با استان های موصل و اربیل و کرکوک داری مرزی مشترک است و آزادی این شهر برای فتح شهر موصل کمک بزرگی محسوب می شود.

مدیر بازدید : 81 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از فارس،حکم جدیدی از والی داعش در شهر الرمادی استان الانبار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد، داعش به کسبه در این شهر دستور داده که نباید از این پس کالاهای تولید ایران را در مغازه‌هایش به فروش برسانند.

براساس این دستور، مغازه داران می توانند اجناس باقی مانده را بفروشند ولی حق ندارند اجناس ایرانی جدید برای فروش تهیه کنند.

شهر رمادی به تازگی پس از خیانت برخی از سران عشایر و فرماندهان ارتش عراق به کنترل داعش درآمده است.

داعش 500 نفر از شهروندان شهر رمادی را به دلیل عدم همکاری با آنها اعدام کرد.

مدیر بازدید : 83 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

سید حسن نصرالله در پیام تصویری به اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفاء اظهار داشت: ملت یمن که در محاصره کشورهای مرتجع عربی است نیازمند حمایت علمای اسلام است تا فریاد استقلال خواهی آنها را به گوش جهانیان برساند.

ادامه سخنان سید مقاومت در ادامه مطلب.......

مدیر بازدید : 100 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از واشینگتن پست؛ این روزنامه آمریکایی به تحلیل رفتار داعش پرداخت و اعلام کرد: کشورهایی که با بی‌ثباتی سیاسی مواجه هستند و قدرت دولت بنا به مشکلات داخلی تضعیف شده است، بهترین مکان برای فعالیت تروریستهای داعش به حساب می‌آیند. داعش در سوریه و عراق از همین موضوع استفاده کرد و با بهره بردن از بی‌ثباتی سیاسی، در حال پیشروی در شهرهای مختلف است.

ادامه این تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 94 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

یان کوبیش پس از دیدار با آقای ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش کمک های زیادی کرده است و سازمان ملل خواستار افزایش همکاری میان تهران و بغداد برای برقراری ثبات ، انسجام و حاکمیت در عراق است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد با همکاری و مشارکت ایران، تمامیت ارضی عراق و اتحاد ملت این کشور حفظ می شود .

آقای ولایتی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه وجود از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریستها و اتحاد و یکپارچگی ملت عراق حمایت می کند .

مدیر بازدید : 87 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از "القدس العربی"؛ یک منبع امنیتی در استان "انبار" عراق گزارش داد امروز شنبه جنگنده های ائتلاف بین المللی به اشتباه یک پادگان نظامی را در جنوب شرق "فلوجه" بمباران کردند که به دنبال آن 14 سرباز عراقی شهید و زخمی شدند.

این منبع توضیح داد: یکی از هواپیماهای وابسته به ائتلاف بین المللی (به اصطلاح) ضد داعش، امروز یکی از پادگان های نظامی وابسته به گردان یکم ارتش عراق را در فلوجه بمباران کرد.
وی افزود: در این بمباران 6 سرباز عراقی به شهادت رسیدند و 8 نفر زخمی شدند.
مدیر بازدید : 98 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

ر اساس آمارهای اولیه که منابع بیمارستانی اعلام کردند 17 نفر شهید و حدود 70 نفر زخمی شدند که در تعدادی به بیمارستانها انتقال داده شده اند.


صدای انفجار موشک‌ها نشان می‌دهد از موشک‌هایی استفاده می‌شود که کاربرد آن در سطح بین المللی ممنوع است.

مدیر بازدید : 189 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از جام نیوز، به نقل از روزنامه مصری "الیوم السابع"؛ "زينب بنجورا" نماینده سازمان ملل در مناطق بحران که مدتی میان آوارگان در عراق و سوریه به سر می‌برد، گفته داعش دختران و زنان را در حالی که برهنه هستند به مزایده می‌گذارد.

جزئیات و تصاویر جنایت در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 117 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از ابنا، گروه تروریستی جبهه النصره، اقدام به ذبح سه تن از عناصر گروه تروریستی داعش کرد.

تروریست‌های جبهه النصره، سرهای بریده شده عناصر داعش را در میدان مرکزی شهر «اعزاز» در حومه شمالی استان حلب به نمایش گذاشتند.

داعش در روزهای اخیر حمله گسترده‌ای را به سوی مناطق تحت سیطره دیگر گروه‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره» و «جبهه الشامیه» در حومه شمالی استان حلب آغاز کرده که این عملیات با پیشروی داعش در برخی از مناطق همراه بوده است.

داعش در عملیات اخیر خود در استان حلب، ده ها تن از عناصر دیگر گروه های تروریستی را پس از به اسارت گرفتن سر بریده بود.

تصاویر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 76 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امورعراق گفت: ایران بر تلاش سازمان ملل برای حل مشکلات عراق و مبارزه با تروریسم تأکید جدی دارد تا فارغ از نفوذ برخی کشورها صلح، امنیت و همبستگی در این کشور برقرار شود.
ولایتی افزود: برخی کشورهای غربی با حمایت بعضی کشورهای آسیایی منطقه به تجهیز، آموزش و اعزام گروه‌های تروریستی به عراق، سوریه و لبنان با هدف کشتار مردم و از بین بردن زیرساخت‌ها و اجرای نقشه‌های تفرقه‌افکنانه اقدام می کنند، اما باید بدانند که این گروه‌های تروریستی خطری برای خود آنها خواهند شد.

آقای ولایتی افزود: داعش تهدیدی است که همه نقاط جهان را دربرمی‌گیرد و محدود به منطقه ما نیست.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، خطر داعش را بسیار جدی دانست و نقش ایران را در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش، قابل توجه توصیف کرد.
آقای "یان کوبیش" همچنین در حاشیه دیدار با آقای ولایتی، افزود: با همکاری و مشارکت ایران، تمامیت ارضی عراق و اتحاد ملت این کشور حفظ می شود.

یان کوبیش با تقدیر از کمکهای بشردوستانه ایران به ملت عراق در زمینه های مختلف، تصریح کرد: سازمان ملل بر همکاری میان ایران وعراق برای برقراری ثبات، انسجام و حاکمیت عراق تأکید زیادی دارد.

مدیر بازدید : 62 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

نماینده پارلمان سوریه با تاکید براینکه جبهه النصره و داعش هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو شاخه های القاعده هستند، گفت: امریکا برخی از این گروه ها را میانه رو معرفی می کند و این اصطلاح از اختراعات امریکاست.

متن کامل تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 96 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

همزمان با وارد شدن تحولات "سوریه" به مرحله جدید، در 24 ساعت گذشته برخی شایعات در فضای مجازی درباره ورود نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه از قول "امیر موسوی" تحلیلگر تلویزیون‌های عربی مطرح شده که البته او در فیس‌بوک خود این موضوع را تکذیب کرده است.

گزارشی کامل پیرامون این موضوع در ادامه مطلب......

مدیر بازدید : 78 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

ارتش و نیروهای مردمی عراق چند منطقه را در استان های الانبار و صلاح الدین از اشغال تروریست ها آزاد کردند. نیروهای عراقی همچنین حمله تروریست های داعش را به مناطق پروانه و الحصیبه شرقیه دفع و دستکم بیست خودروی آنها را منهدم کردند.

منابع محلی در الرمادی اعلام کردند: تروریست های داعش در جنایتی هولناک 34 نفر دیگر از اهالی این شهر را در منطقه البوفراج به قتل رساندند.


خبرها از استان صلاح الدین نیز حاکیست ارتش و نیروهای مردمی موفق شدند منطقه لاین در غرب شهر سامرا را پاکسازی کنند.

نیروهای عراقی مسیر امداد رسانی به تروریست های داعش را در حد فاصل دو استان الانبار و نینوا را هم قطع کردند. در این حملات دهها تروریست به هلاکت رسیدند.

بیش از 60 تروریست هم در حملات هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در منطقه هیت، شرق شهر الرمادی و شهر قائم در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

مدیر بازدید : 61 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از العربیه؛ سرویس‌های جاسوسی آمریکا نظارت دقیقی بر فعالیت اعضای داعش در شبکه‌های اجتماعی دارند و از همین راه موفق به شناسایی یکی از پایگاههای داعش درسوریه شدند.

چند عضو داعش عکسی سلفی از خود گرفته و آن را در شبکه اجتماعی قرار دادند. ساختمانی که پشت این افراد به چشم می‌خورد و برخی نشانه‌های دیگر، به واحد‌های نظارتی و جاسوسی آمریکا این فرصت را داد تا محل اجتماع داعش را شناسایی کنند. فقط 22 ساعت از انتشار این عکس گذشته بود که جنگنده‌های آمریکایی به محل اعزام شده و با موشک‌باران گسترده منطقه، موفق به منهدم کردن یکی از پایگاههای اصلی داعش در سوریه شدند.
اسم شهر و یا منطقه‌ای که داعش در آن حضور داشت و نیروهای آمریکایی توانستند آن را شناسایی کنند، مخفی باقی مانده است. تروریستهای داعش تاکنون درحدود هزار و 700 عکس و فیلم در حساب توئیتر خود منتشر کرده‌اند. توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی داعش بالغ بر 200 هزار کاربر دارد.
مدیر بازدید : 79 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

منتقد مطرح جنگ افروزی های امریکا، حکام سعودی را متجاوزانی بزدل خواند و گفت: آنها در جنگی که به پا کردند، وامانده اند و بهتر است شکست خود را بپذیرند. وی افزود: سعودی ها حتی از صهیونیست ها هم ترسوتر بودند و جرات جنگ زمینی نداشتند.

متن کامل تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 80 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله همچنین با تسلط بر تپه راهبردی جبل الثلاج، موقعیت خود را در ارتفاعات قلمون تثبیت کردند.

 

در عملیات نیروهای سوری و مقاومت در تپه جبل الثلاج مشرف به منطقه فلیطه در ریف دمشق، ده ها تروریست به هلاکت رسیدند و شماری از آنها از این منطقه گریختند. با تسلط کامل ارتش سوریه بر منطقه قلمون، مسیر تدارکاتی و پشتیبانی تروریست ها به لبنان و سرزمین های اشغالی به طور کامل قطع خواهد شد.
 

هم زمان با این پیروزی ها، پیشروی رزمندگان حزب الله در بلندی های «عرسال» عرصه را بر تروریست ها در مرز سوریه و لبنان تنگ تر کرده است. نیروهای مقاومت پس از کنترل دشت الرهوه در عرسال، کنترل کوه شعله القلعه در شرق وادی الخیل را نیز به دست گرفتند. این کوه بیش از 2300 متر ارتفاع دارد و بر منطقه وادی الخیل و بخشی از گذرگاه الزمرانی مشرف است. این مناطق ماه ها در اشغال تروریست ها و صحنه جنایت آنها بود.

مدیر بازدید : 60 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

 به نقل از راشا تودی، 13 شهروند روسیه از جمله یک دختر نوجوان که قصد پیوستن به داعش را داشتند، در ترکیه بازداشت شدند. این دختر 19 ساله که "واروارا" نام دارد، در روسیه به تحصیل رشته فلسفه مشغول بوده و طبق اعلام خانواده‌اش، از حدود 2 هفته پیش مفقود شده است. گفته می شود وی از چند ماه پیش به وسیله گروه تروریستی داعش استخدام شده و سفر او به سوریه نیز از مدت ها قبل طرح ریزی شده بود.

تصاویر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 94 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

مردم یمن در میان آتش هواپیماهای جنگی سعودی به خیابان ها آمدند تا مظلومیت زنان و کودکان یمنی را فریاد بزنند. صدها هزار شهروند یمنی با برگزاری تظاهرات در صنعا "شعار مرگ بر آمریکا"، مرگ بر آل سعود" و هیهات من الذله سر دادند.

آخرین تحولات یمن در ادامه مطلب..............

مدیر بازدید : 67 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع مطلع اعلام کرد نیروهای ارتش یمن، پایگاه شاهزاده خالد در منطقه خمیس مشیط عربستان سعودی را هدف یک فروند موشک اسکاد قرار دادند.

جزئیات بیشتر این خبر هنوز منتشر نشده است.
مدیر بازدید : 69 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده های ائتلاف سعودی در ساعات پایانی شب گذشته پایگاه‌های انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در صنعا بمباران کردند.

آخرین اخبار از تجاوز به یمن در ادامه مطلب...........

مدیر بازدید : 60 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی،"جان کربی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در گفتگو با الجزیره انگلیسی گفت: به رغم پیشروی اخیر داعش در عراق، راهبرد آمریکا برای مبارزه با این گروه مسلح، تغییر خاصی نخواهد کرد.

وی افزود: می دانیم که مهم ترین نیروهای زمینی در عراق، خود نظامیان عراقی خواهند بود؛ حیدر عبادی ،نخست وزیر عراق نیز این مسئله را روشن کرد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور و فرمانده کل قوای آمریکا نیز گفت نیروهای آمریکایی در منطقه، نقش رزمی نخواهند داشت؛ البته این بدین معنا نیست که ما در عراق نیرو نداریم. همان طور که می دانید سه هزار نیروی آمریکایی برای مشاوره و آموزش، در عراق حضور دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: اگر به عملیات ما به عنوان نیروهای ائتلافی علیه گروه داعش ماه های اخیر، متوجه می شوید ما پیشرفت ملموسی داشته ایم.
مدیر بازدید : 88 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

در تماس تلفنی "اسماعیل ولد الشیخ‌احمد" و "حسین امیرعبداللهیان" آخرین تحولات یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل با اشاره به رایزنی‌هایش با گروه‌های یمنی و انصارالله نسبت به موفقیت راه کار سیاسی در یمن ابراز خوشبینی کرد.
مشروح گفتگو در ادامه مطلب............
مدیر بازدید : 87 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه  در پایگاه اینترنتی خود تصاویری از نوار ویدئویی جدیدی درباره توقیف کامیون های حامل سلاح در منطقه آدانا منتشر کرد.
 آنکارا ژانویه سال گذشته این سلاح ها را برای افراد مسلح در سوریه ارسال کرده بود.

در این نوار ویدئویی کامیون های ترکیه حامل سلاح و تجهیزاتی نشان داده می شود که زیر کارتن های دارو جا سازی شده بود.

این روزنامه نوشت دومین نوار ویدئویی، کشمکش بین موسسه های دولت ترکیه را فاش می کند به طوری که در این تصاویر بروز مشاجره بین پلیس و نیروهای دستگاه اطلاعاتی را هنگام تلاش برای توقیف کامیون ها نشان داده می شود؛ نیروهای دستگاه اطلاعاتی رانندگان کامیون های حامل سلاح را همراهی می کردند.

روزنامه جمهوریت چند روز پیش نیز در پایگاه اینترنتی خود تصاویر ویدئویی منتشر کرده بود که به گفته این روزنامه، دست داشتن دولت و دستگاه اطلاعاتی ترکیه را در ارسال سلاح برای گروه های مسلح در سوریه ثابت می کند.

مدیر بازدید : 56 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای ارتش سوریه چهار روستا و دو تپه راهبردی را در استان ادلب آزاد کردند و در این درگیریها دهها نفر از افراد مسلح جبهه النصره کشته شدند. 


سائر اسلیم خبرنگار شبکه المیادین در حالی که تصاویر اختصاصی از استان ادلب سوریه پخش می شد، گفت: نبرد ادلب آغاز نشده است، اما همه نشانه‎های نظامی و میدانی نشان می‎دهد این نبرد نزدیک شده است. تسلط ارتش سوریه بر دو تپه غزال و اعور و روستاهای مرج الزهور، الزیادیه، اعور، صراریف و سد زیزون در استان ادلب آمادگی برای این نبرد را نشان می‎دهد. ارتش سوریه به تقویت مواضع خود در جاده لاذقیه به اریحا ادامه می‎دهد و تجهیزات و نیروهای خود را در شرق شهر جسرالشغور تقویت کرد تا از هر نوع پیشروی افراد مسلح جلوگیری کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: تحرکات میدانی ارتش سوریه همزمان با بازدید مسئولان سوری و ایرانی از این منطقه انجام می‎شود. منابع اختصاصی المیادین تایید کردند قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از منطقه جورین در شمال غرب حماه بازدید کرد و از اوضاع میدانی آگاهی پیدا کرد. علی عبدالله ایوب رئیس ستاد ارتش سوریه هم بازدیدی از نیروهای ارتش در این منطقه داشت. منابع مطلع تاکید کردند در نشستی طرح های نظامی در سطح بالایی برای هماهنگی بین ارتش و سوریه و دیگر گروه‎های حامی آن بررسی شد.
مدیر بازدید : 84 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

درگیر های شدید در اردگاه یرموک از دیروز آغاز شد  و نیروهای امنیتی سوریه با پشتیبانی نیروهای جبهه مردمی در سه محور با عناصر تروریستی وابسته به جبهه  النصره ، احرار الشام و برخی گرو ه های تکفیری دیگر درگیر شدند .

به گفته این منابع همزمان با درگیری های شدید در اردوگاه یرموک ارتش سوریه با تانک و خمپاره مواضع تروریست های تکفیری را در داخل اردوگاه هدف قرار داد .

عناصر تکفیری وابسته به داعش ، النصره و احرار الشام یک ماه پیش و پس از درگیری  های شدید با  ارتش و نیروهای مسلح فلسطینی  وارد اردوگاه یرموک شدند و مناطق وسیعی از آن را اشغال کردند .

مدیر بازدید : 93 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پژوهشگر و کارشناس مسائل مربوط به گروه های تروریستی و تندرو، 10 نشانه و خصیصه افراد انتحاری وابسته به تشکیلات تروریستی را تشریح کرد.

جزئیات بیشتر در ادامه مطلب.........
مدیر بازدید : 94 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

با آزادسازی استان "دیاله" عراق خطر تا حد زیادی از مرزهای ایران دور شده، اما مراقبت هرچه بیشتر در مرزها ضروری به نظر می‌رسد.

گزارشی کامل در این رابطه در ادامه مطلب......

تعداد صفحات : 26

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 217
  • بازدید ماه : 3,020
  • بازدید سال : 18,076
  • بازدید کلی : 681,015