loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 313 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (2)

به نقل از ایندیپندنت، سفیر عربستان در انگلیس در مصاحبه با روزنامه تلگراف مدعی شد؛ اگر روند مذاکرات هسته ای ایران مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای نشود، عربستان به سلاح هسته ای مجهز می شود. شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز در این باره اعلام کرد؛ "امیدواریم مذاکرات با ایران به توافق محکمی برسد. در غیر این صورت تمام گزینه ها از جمله تجهیز عربستان به سلاح هسته ای روی میز است."

وی همچنین ادعا کرد، اگر نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران کافی نباشد رقابتی تسلیحاتی در منطقه به وجود می آید.
در حالیکه خبرها حاکی از اقدام عربستان برای دریافت سلاح هسته ای از پاکستان بود، این خبر روز جمعه تکذیب شد.
مدیر بازدید : 271 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

پشت‌پرده از سرگیری روند تأیید مدارک پزشکی ایرانیان در آمریکا پس از حدود یک هفته از اعلام توقف تأیید مدارک دانش آموختگان پزشکی ایران در آمریکا، روز جمعه نهاد مسئول این موضوع از تصمیم خود عقب‌نشینی ‌و دوباره روال سابق را ‌برقرار کرد؛ هرچند دلیل شکل‌گیری این روند هیچ گاه‌ رسما اعلام نشد، ‌شنیده ها از روندی حکایت دارد که در نهایت دولت آمریکا را به لغو این تصمیم متقاعد ساخت.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 257 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از رویترز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد در صورتی که ایران به تعهدات خود در توافق لوزان پایبند باشد، پیشینه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور نیز قابل شفاف‌سازی است.

این اولین بار است که آمانو بازرسی‌های فنی آژانس را در ارتباط با پیشینه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات سیاسی از یکدیگر جدا می‌کند. وی در ادامه افزود: اجرای مفاد پروتکل الحاقی به این معناست که آژانس تضمین قابل قبولی برای صحت آنچه در نیروگاههای هسته‌ای ایران رخ می دهد و یا اورانیومی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دست می‌آورد.
  پروتکل الحاقی شامل بازرسی‌های دوره‌ای و حتی سرزده بازرسان آژانس از سایت‌های هسته‌ای ایران می‌شود.
آمانو در بیانیه مقدماتی خود در نشست شورای حکام که امروز در وین آغاز شد گفت، "من مطمئن هستم که شفاف‌سازی مسائل با جنبه احتمالی نظامی در یک چارچوب زمانی ممکن است. البته این موضوع مستلزم این است که ایران مفاد در نظر گرفته شده در توافق لوزان را اجرا کند." وی همچنین تصریح کرد، "آژانس نبود انحراف در فعاليت‌های هسته‌ای ايران را تاييد می‌کند. آژانس آمادگی دارد نسبت به راستی‌آزمايی توافق لوزان ميان ايران و 1+5 اقدام کند. البته اين امر مشروط به توافق شورای حکام اژانس و تامين منابع لازم است."
آمانو در بخش دیگری از سخنانش گفت: آژانس در ارتباط با جنبه های فنی توافق جامع هسته‌ای، با ايران و 1+5  تعامل نزديکی دارد و به اجرای پروتکل الحاقی به وسیله ايران کمک می کند. به این ترتیب آژانس توان لازم برای ارائه تضمين قابل اتکا در خصوص فعاليت های اعلام نشده در ایران را به دست می‌آورد.
مدیر بازدید : 117 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از آسوشییتد پرس؛ با نزدیک شدن به 30 ژوئن (9 تیر) و مهلت پایانی برای رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای با ایران، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر ایران خواستار رسیدن به چنین توافقی است باید همکاری بیشتری با سازمان ملل و آژانس بین المللی انژی اتمی داشته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در صورتی می‌توان به درخواست ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها پاسخ مثبت داد که این کشور با بازدیدهای بدون هماهنگی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی موافقت کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز تشکیل جلسه می‌دهد و احتمالا موضوع هسته‌ای ایران یکی از مباحث مهم و اصلی ذکر شده در آن خواهد بود.
مدیر بازدید : 157 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

هنگامی که اخبار بین‌الملل را چک می‌کنیم، می‌بینیم ارائه طرح جدید از سوی نمایندگان کنگره در رابطه با مذاکرات تبدیل به اخبار پایه ثابت شده است و نمایندگان تکی یا دو سه نفری هر روز که از خواب بلند می‌شوند طرحی را زیر بغل خود گذاشته و عازم سنا می‌شوند!

گزارشی کامل پیرامون این موضوع در ادامه مطلب......

مدیر بازدید : 68 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

"محمد کاظم انبارلویی" عضو حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به انتشار بیانیه مشترک بین احزاب مؤتلفه اسلامی،‌ جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری اظهار داشت: این سه حزب در نشست مشترکی که داشتند دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف کشور از جمله مسئله هسته‌ای بیان کردند.

وی در خصوص حفظ چارچوب‌های تعیین شده در روند مذاکرات و حمایت  احزاب این سه حزب از تیم مذاکره‌ کننده تا مرز حفظ خطوط قرمز نظام گفت: مقام معظم رهبری پس از انتشار بیانیه لوزان فرمودند که "هنوز توافقی صورت نگرفته تا من اظهارنظر کنم"، لذا در شرایط فعلی نیز هنوز اتفاق تازه‌ای رخ نداده تا ما در طیفها و احزاب مختلف اظهار‌ نظر قطعی داشته باشیم.
انبارلویی در پایان خاطر‌نشان کرد: برهمین اساس ما نیز از تیم مذاکره‌ کننده کشورمان حمایت کرده و آن‌ها را فرزندان انقلابی ملت قلمداد می‌کنیم و مطمئنیم که آن‌ها نیز از خطوط قرمز تعیین شده عدول نخواهند کرد.
شایان‌ ذکر است جمعیت ایثارگران، حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ما از دولت و سربازان خط مقدم مذاکرات دیپلماتیک با ۱+۵ حمایت می‌کنیم که این حمایت، مشروط به رعایت خطوط قرمز ملت و رهبر معظم انقلاب است.
مدیر بازدید : 97 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

رییس کمیته هسته‌ای مجلس نیت‌های شوم آژانس، بستن منافذ توطئه آمریکایی ، محدودیت‌های هسته‌ای ایران‌، تضعیف قدرت نفوذ ایران در منطقه، عاقبت تعلیق دو ساله برنامه هسته‌ای ایران و قصه ناتمام بدعهدی آمریکا و ... را تشریح کرد.

مشروح صحبت های کارخانه ای در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 104 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

نتانیاهو در پیامی ویدیویی مدعی شد ایران هسته‌ای و مشروعیت‌زدایی از رژیم صهیونیستی دو چالش مهم این رژیم است.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 85 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم، درباره مهمترین نکات حقوقی و بندهای پروتکل الحاقی گفت: چارچوب همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی، دارای دو محور اساسی است؛ یکی بر مبنای قرارداد پارلمانی است که ایران قبل از انقلاب با آژانس امضا کرده و بر اساس آن یک سری تعهدات دارد که به آن تعهدات عمل می کند، یک بحث هم درباره موضوعات مربوط به گذشته است که فکر می کنم حدود یازده یا دوازده سال است که مطرح می شود که یک مقداری غیر از آن چارچوب پادمانی بوده، توافق‌هایی که ایران و آژانس در گذشته داشتند و بر مبنای آن، موضوعات گذشته را در سنوات گذشته بررسی کردند.

ادامه صحبت های کمالوندی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 172 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

  "المار بروک" رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در راس هیاتی متشکل از اعضای پارلمان اروپا در تهران بسر می برد، با "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد .

مشروح گفتگو در ادامه مطلب............

مدیر بازدید : 88 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

هفته گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات غربی مدعی شده که گروه 1+5 بر سر چگونگی بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل در صورتی که ایران کشور متن یک توافق هسته‌ای احتمالی را نقض کند توافق کردند، اما در مورد نحوه بازگشت خودکار این تحریم‌ها راه حلی ارائه نشده است.

آخرین تحولات در مذاکرات به همراه جزئیات بیشتر در ادامه مطلب......

مدیر بازدید : 68 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

 رایزنی‌های هسته‌ای ایران و 1+5 در سطح کارشناسان که ساعت 14 به وقت وین از سر گرفته شده بود پایان یافت.

شایان ذکر است "سید عباس عراقچی" و "مجید تخت‌روانچی" اعضا ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ساعاتی قبل وین را به مقصد تهران ترک کردند. 

در حال حاضر هیات‌های شرکت کننده در نشست کارشناسی در وین حضور دارند و مذاکرات را در این سطح ادامه می‌دهند. 

رایزنی‌های هسته‌ای ایران و 1+5 در سطح کارشناسان 9 و نیم صبح امروز به وقت وین آغاز شد.

گفتنی است مذاکرات هسته‌ای در وین از پنجشنبه گذشته آغاز شده است و رایزنی‌ها در سطوح معاونین و کارشناسی همچنان ادامه دارد.

مدیر بازدید : 75 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

پایگاه اینترنتی هافینگتون پست روز شنبه در مقاله‌ای نوشت: انتقادهای برخی از محافل آمریکایی به توافق کشورهای عضو 5+1 برسر نحوه بازگرداندن سریع تحریم‌های ایران - در صورتی که این کشور میزان قابل توجهی از مفاد توافق نهایی هسته‌ای را تخطی کند - صرفاً انتقاداتی جعلی و بی‌اساس است.

ادامه گزارش در ادامه مطلب.......

مدیر بازدید : 83 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات دو سناتور آمریکایی مبنی بر تمدید ده‌ساله تحریم‌های ایران گفت: آمریکا قصد‌ دارد در جریان مذاکرات هسته ای از طریق بازی «پلیس بد و پلیس خوب» دبه کنند!

ادامه صحبت های نقوی حسینی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 117 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی پیوسته و با جدیت در مدت پس از بیانیه سوییس ادامه داشته و همچنان نیز در چهار هفته باقی‌مانده به مهلت 10 تیر نیز ادامه پیدا می‌کند به گونه‌ای که قرار است با وجود ترک محل مذاکرات توسط معاونین، کارشناسان برای ادامه مذاکرات در وین باقی بمانند.

گزارشی کامل پیرامون این موضوع در ادامه مطلب......

مدیر بازدید : 94 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

مستند "نظارت" که بخشی از خواسته های دشمنان ملت ایران در امر نظارت بر فعالیت های علمی و صنعتی ایران در دانش فیزیک هسته ای را تشریح می کند، این هفته از شبکه خبر پخش شد.

در این مستند که بر اساس اظهارات مقامات غربی و ایرانی تهیه شده، ضمن گذری کوتاه بر سابقه برخورد غربی ها با پیشرفت های ایران در فیزیک هسته ای، موضوع پروتکل الحاقی و باز بودن راه برای ورود بازرسان به اماکن و مراکز مورد نظرشان بررسی می شود.

توالت پارچین

بدعهدی غربی ها در سال 2003 و اصرار مجدد آنها در مذاکرات فعلی برای باز شدن راه برای بازرسی در هر زمان و هر مکان، از موضوعات مطرح شده در این مستند است و در بخشی از آن حتی مقامات و کارشناسان غربی نیز اذعان می کنند که چنین اقدامی بی سابقه است و هیچ کشوری تاکنون به آن تن نداده است.

با این حال، امریکایی ها تاکید می کنند که اگر ایران این خواسته را نپذیرد، هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

جان بولتون

 

دانلود

مدیر بازدید : 93 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه اینترنتی " گاردین ال وی"، "ریک پری"، فرماندار سابق تگزاس، که آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اعلام کرده است، گفت: درصورت پیروزی در انتخابات، هر توافقی را که با ایران حاصل شده باشد لغو می‌کنم.

وی همچنین تاکید کرد: عقب نشینی نیروها از عراق اقدامی اشتباه از جانب اوباما بود.
وی افزود: احساس می کنم رهبری اوباما هرج و مرج را به همراه داشته است.
مدیر بازدید : 62 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه اینترنتی شورای ملی ایرانیان آمریکا، دو سناتور آمریکایی، مارک کرک و رابرت منندز، برای تمدید ده ساله تحریم‌های ایران، به دنبال جلب رضایت اعضای کنگره هستند.

در اصلاحیه پیشنهادی آنها، طرح تمدید تحریم‌های ایران از سال 2016 تا 2026 -- به مدت ده سال -- پیش‌بینی شده است.

مارک کرک جمهوری خواه و رابرت منندز دموکرات از حامیان سرسخت تشدید تحریم‌های ایران هستند. آنها در سال 2011 نیز پیشنهاد کردند علاوه بر تحریم بانک مرکزی ایران، مؤسسات مالی خارجی که با این بانک معامله می‌کنند تحریم شوند.

مدیر بازدید : 77 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از جروزالم پست، ران درمر، سفير رژيم صهيونيستي در آمريکا گفت: توافق با ايران راه اين کشور را براي رسيدن به سلاح اتمي سد نمی‌‎کند.

درمر ادامه داد: هيچکس در منطقه معتقد نيست که توافق با ايران راه اين کشور را براي رسيدن به بمب سد مي کند. اگر اينگونه باشد، ما بايد بيست و چهار ساعت به شادماني بپردازيم.
وي افزود: من بارها شنيده ام که اين توافق راه رسيدن ايران به بمب را سد مي‌کند. من بارها به اين موضوع فکر کرده‌ام که چرا رئيس‌جمهور اوباما درباره اين موضوع صحبت مي‌کند و معتقد است که پيشرفتي در اين زمينه خواهد داشت. اميدوارم افرادي که اينگونه فکر مي‌کنند قدري هم به مخالفت‌هاي اسرائيل با اين توافق فکر کنند.
مدیر بازدید : 69 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)
در ادامه رایزنی‌های (جمعه) در وین در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین اتریش آغاز شد.
طبق این گزارش؛ جلسه کارشناسان دقایقی قبل پایان یافت.
مدیر بازدید : 98 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

"اسماعیل کوثری" با اشاره به سالروز 15 خرداد، شهدای این روز را طلایه‏‌دار شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این شهدا جان بر کف بودند و به پای آرمان‌‏های والای امام خمینی و انقلاب اسلامی ایستادند و جان عزیز خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی در ادامه افزود: فرهنگ استکبارستیزی که از شهدای 15 خرداد و دیگر شهدای انقلاب اسلامی برای ما به یادگار مانده، اجازه نمی‏دهند در برابر دشمنان قسم خورده این نظام حتی برای لحظه‌‏ای سر خم کنیم؛ لذا ما تا شکست نهایی صهیونیسم جهانی و استکبار بین‌‏المللی با آن‏‌ها مبارزه خواهیم کرد.
کوثری در ادامه تصریح کرد: اما متأسفانه در داخل بعضی اوقات با برخی اهمال‏‌ها و سهل انگاری‌‏ها مواجه هستیم که نمونه بارز آن‏ها عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی مذاکره‌‏کنندگان ما است و متأسفانه با این که تاکنون چندین بار از آقای ظریف و آقای عراقچی خواسته‌‏ایم که جزئیات مذاکرات را به اطلاع ما نمایندگان مجلس و همچنین همه مردم ایران برسانند، اقدام شایسته‏‌ای در این رابطه صورت نگرفته است، در حالی که ما معتقدیم مردم ما به هیچ وجه نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار بگیرند.
کوثری در پایان خبر داد: در هفته جاری طرح نظارت نمایندگان بر مذاکرات هسته‏‌ای پیگیری شده و اقدامات مربوط به انتشار فکت شیت از سوی وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت.
مدیر بازدید : 110 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

مصدومیت‌هایی که به احتمال زیاد تاثیر خود را هر چند ناچیز بر روند مذاکرات خواهد گذاشت و این در حالی‌است که ايران و قدرت‌های جهانی تا پايان ماهِ ژوئن يعنی دهم تيرماه برای رسيدن به توافق جامع و نهايی هسته‌ای فرصت دارند و طرفین متعهد به رعایت جدول زمانبندی هستند.

گزارشی کامل در این رابطه در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 65 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

وزیر امور خارجه در گفتگو با شبکه المناراظهار داشت: اگر طرف مذاکره به توافق لوزان پایبند باشد دست یابی به توافق نهایی امکان پذیراست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نشست سه جانبه اش با همتایان روسی و چینی خود در مسکو ابراز امیدواری کرد: با اقدام های اساسی سه کشور روند مذاکرات رو به جلو باشد.

همزمان وزیر امور خارجه روسیه مطرح شدن درخواست های جدید را مانعی در مسیر مذاکرات دانست و گفت: پیروی از توافق های بدست آمده بدون مطرح کردن مطالبات جدیدی که در آخرین لحظه ظاهر شده باشند، کلیدی برای پایان موفق گفتگو ها درباره برنامه هسته ای ایران است.

وزیر امور خارجه چین نیز با پیچیده خواندن اوضاع در مراحل پایانی مذاکرات از همه طرف ها خواست مطالبات جدیدی مطرح نکنند.

مدیر بازدید : 86 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

مستند "اهرم فشار" که نگاهی اجمالی به نحوه تعامل امریکا و متحدان غربی اش با فعالیت های علمی جمهوری اسلامی ایران در دانش هسته ای دارد، روز جمعه در سالروز قیام مردم ایران در 15 خرداد از شبکه خبر پخش شد.
در این مستند که صرفا با استفاده از خبرها و اظهارات رسمی و منتشر شده مقامات غربی و ایرانی تهیه شده، بدون هیچگونه پیشداوری سابقه کشورهای مدعی غربی و به ویژه امریکا در برخورد با فعالیت های علمی ایران در دانش هسته ای بازگویی می شود و علت دل بستن آنها به تحریم ها مورد بررسی قرار می گیرد.

اظهارات و عملکرد غربی ها در دو سال اخیر این واقعیت را روشن می کند که آنها حتی در جریان مذاکرات نیز دل در گروه تحریم ها دارند و حاضر نیستند آنچه را که تنها اهرم فشار علیه ایران می دانند از دست بدهند.

با این حال، این مستند نیز همانند سایر اخبار و اسنادی که اظهارات و رفتار دولتمردان امریکایی در قبال برنامه هسته ای ایران را بازگو می کند، به شدت مورد خشم و عصبانیت دلواپسان منافع امریکا قرار گرفته و آنان را نسبت به دانستن و مطلع شدن مردم از دیدگاه های مقامات امریکایی نگران کرده است.

دانلود

مدیر بازدید : 75 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته، در مراسم یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد سال 42 که در آستان مقدس امامزاده جعفر ابن موسی‌الکاظم در پیشوای ورامین برگزار شد، گفت: باید از عرض کنم که این یک افتخار بزرگی برای شما است که در انقلاب اسلامی پیش‌رو بودید و شما کار استثنایی انجام دادید، زیرا در آن شرایط بسیار سخت که رژیم سفاک شاهنشاهی با کمک آمریکا، یک سلطه‌ای را بر ایران ایجاد کرده بود، امام(ره) قیام کرد و شما پیروان راستین آن امام(ره) بودید.

ادامه صحبت های لاریجانی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 79 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

سعید جلیلی عضو مجمع تخیص مصلحت نظام در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه مشهد گزینه نظامی را بلوفی از سوی غربی‎ها عنوان کرد و اظهارداشت: غربی‎ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب از این گزینه علیه ما استفاده کردند، اما با ایثار و مجاهدت ملت ایران با شکست مواجه شدند.

ادامه صحبت های جلیلی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 130 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)
جمال شورجه کارگردان سینما  گفت: امام خمینی (ره) بعد از 14 سال تبعید که وارد ایران شدند، در این مدت زمان با ایران ارتباط مکرر و مستمر داشتند  و ریشه‌های انقلاب در همان زمان جان گرفت، به هر جهت 14 سال طول کشید تا در 12 بهمن 57 وارد ایران شدند.
وی ادامه داد: مردم استقبال پر شور از رهبر انقلاب داشتند. امام (ره) با توجه به احترامی که برای شهدا قائل بودند، راهی بهشت زهرا شدند و مردم هم سنگ تمام گذاشتند.
ادامه صحبت های شورجه در ادامه مطلب.........
مدیر بازدید : 79 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

مذاکرات هسته ای در وین از روز گذشته آغاز شده است و رایزنی‌ها در سطوح معاونین و کارشناسی همچنان ادامه دارد که احتمالا معاونان وزرای امور خارجه فردا وین را ترک خواهند کرد اما هیئت‌های کارشناسی در وین خواهند ماند تا مذاکرات فشرده خود را برای رسیدن به توافقی جامع پیگیری کنند.

مدیر بازدید : 57 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل ازپایگاه اینترنتی ایسراپرس،"دوری گولد"مدیرکل جدید وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران به هیچ توافقنامه‌ای عمل نخواهد کرد.

ادامه یاوه های این صهیونیست در ادامه مطلب.........لطفا پس از مطالعه نظرات خود را با ما در میان بگذارید...

مدیر بازدید : 65 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

مذاکرات هسته ای در وین از روز گذشته آغاز شده است و رایزنی‌ها در سطوح معاونین و کارشناسی همچنان ادامه دارد؛ در همین راستا یک منبع نزدیک به تیم هسته‌ای در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تیم هسته‌ای تا 10 تيرماه در وین می‌ماند گفت: در حال حاضر آنقدر زمان کمی باقی مانده و آنقدر موضوعات مختلفی برای کار هست که نمی‌شود زمان را از دست داد. 

وی افزود: حالا اینکه کل تیم می‌مانند یا بخشی از تیم و یا ... هنوز تصمیم گیری نشده، ولی فاکتور زمان در این برهه بسیار مهم است.
مدیر بازدید : 52 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

"بهروز کمالوندی" با اشاره به این سخن از حضرت امام خمینی(ره) که "اگر شما بخواهید می‌توانید" اظهار داشت: ما امروز تصمیم گرفته‌ایم که برای فعالیت‌های هسته‌ای فضا را باز کنیم و موانع بین‌المللی که بی‌جهت برایمان تعبیه کرذند را برداریم.

وی ادامه داد: ما با وجود موانع، پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در حوزه هسته‌ای اعتقاد ما این است که با برداشتن این موانع پیشرفت‌ها مضاعف شود و در حوزه‌های مختلف هسته‌ای و غیرهسته‌ای خصوصا حوزه اقتصادی بتوانیم گشایش ایجاد کنیم.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد:  مبنا را بر این نگذاشتیم که تحریم‌ها برداشته شود و بعد ادامه دهیم بلکه به نحوی برنامه‌ریزی در صنعت هسته‌ای کردیم که بتوانیم برنامه‌ها را صرف نظر از اینکه تحریم‌ها برداشته شود یا نه، به خوبی ادامه دهیم. سناریو در نظر گرفته شده برای همه شرایط پیش‌بینی شده است.

کمالوندی افزود: با توجه به جریان توفنده انقلاب ایران، این مسیر‌، مسیری است که بدون تحریم یا با تحریم با عزم راسخ رو به جلو خواهد بود، اعتقاد دارم طرف مقابل بعد از 35 سال تحریم، فهمیده زبان زور به جمهوری اسلامی ایران تأثیری ندارد و مطرح کردن این گزینه‌های مختلف بدون پشتوانه است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در جایگاه خوب و با انسجام داخلی قوی قرار دارد و رمز قدرت جمهوری اسلامی ایران   اعتقاد به ارزش‌های انقلابی است که باعث می‌شود به ما انرژی مضاعف دهد.

مدیر بازدید : 74 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور از همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران خواست درخواست‌های جدید مطرح نکنند و به نگرانی های مشروع طرف مقابل احترام بگذارند.

ادامه صحبت های وانگ یی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 83 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:موضوع گفتگوهای اخیر نمایندگان کشورهای 1+5 و ایران، جزئیات توافق هسته ای است.

به گفته هارف، دسترسی به برنامه های ایران این درک را به ما داد که آنها در حال انجام چه کاری هستند. ما از ایرانی ها میخواهیمبه لحاظ فنیتوضیح دهند دقیقا در حال انجام چه کاری هستند. باید بگویم در این رابطه گفتگوهایی با آنها داشتیم و آنچه را که در حال وقوع است کاملا زیر نظر داریم.
ادامه اظهارات هارف در ادامه مطلب.......
مدیر بازدید : 63 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

جاش ارنست با اشاره به مذاکرات وین و بحث بر روی جزییات متن توافق احتمالی گفت: در صورت حصول توافق نهایی تا  سی ام ژوئن، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با غنای پایین، باید کاهش یابد.

ارنست تاکید کرد: سقف تعیین شده اورانیوم غنی شده ایران تا سی ام ژوئن ( نهم تیر ) هفت هزار وششصد وپنجاه کیلوگرم است و در دوره زمانی پس از توافق نهایی این رقم باید به سیصد کیلوگرم برسد.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به موضوع تحریم ها گفت: باراک اوباما گفته است آمریکا آماده نیست تحریم ها را کاهش دهد مگر این که شاهد تعهد واقعی ایرانی ها به اجرای توافق نهایی باشیم. 

ایران همواره بر اجرای همزمان توافق نهایی احتمالی و لغو تحریم ها تاکید کرده است.

مدیر بازدید : 110 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

ششمین دور مذاکرات نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 برای تهیه متن پیش نویس توافق نهایی ( برجام )، امروز هم در سطح معاونان وزیران امور خارجه در وین برگزار می شود.

دیروز علاوه بر برگزاری نشست معاونان وزیران خارجه ایران و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس، آقایان عراقچی و مجید تخت روانچی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده چین جداگانه دیدار و گفتگو کردند.

روسیه در آخرین موضع گیری خود با بازرسی از مراکز نظامی ایران مخالفت کرده است.

عراقچی نیز درباره این دور از مذاکرات و بازرسی از مراکز نظامی گفت: در حال تنظیم قواعد پروتکل الحاقی هستیم و بحث ها ادامه دارد وهنوز درباره هیچ موردی توافق نشده است و اگر توافق صورت بگیرد و قرارباشدکه پروتکل اجرا شود، بعنوان بخشی از توافق نهایی، حتما دسترسی هایی که در ارتباط با پروتکل الحاقی داده می شود دسترسی های مدیریت شده خواهد بود.

مذاکره کننده ارشد کشورمان درباره پیشرفت در مذاکرات نیز گفت: پیشرفت های  زیادی در مورد متن نهایی داشته ایم اما در مورد ضمائم هنوز پیشرفت زیادی نداشته ایم.

مدیر بازدید : 91 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

 رایزنی "سید عباس عراقچی"و "مجید تخت روانچی" معاونان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با "هلگا اشمید" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

طبق این گزارش؛ جلسه کارشناسان نیز پایان یافت اما جلسات داخلی در جریان است.
مدیر بازدید : 64 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

«حمید بعیدی‌نژاد» رئیس هیئت کارشناسی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ارسال مطلبی در پایگاه اینستاگرام، از توافق طرفین برای تدوین روشی با هدف سرعت دادن به مذاکرات خبر داد.

متن پیام اینستاگرامی بعیدی‌نژاد در ادامه مطلب آمده است.
مدیر بازدید : 66 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

سایت آمریکایی "واشینگتن فری بیکن" مدعی شد: "گزارش وزارت دفاع آمریکا می گوید ایران همچنان به ساخت موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای به رغم یک توافق موقتی بر سر برنامه هسته ای اش ادامه می‌دهد."

در خلاصه یک صفحه ای از این گزارش طبقه بندی شده امده است : "ایران پیشرفت در برخی بخش‌های برنامه هسته‌ای‌اش را به طور موقت متوقف کرده و به تعهداتش بر اساس طرح اقدام مشترک عمل کرده است؛ اما به توسعه فن آوری‌هایی که در سلاح های هسته‌ای نیز قابل استفاده است، ادامه می‌دهد."
ادامه گزارش در ادامه مطلب.......
مدیر بازدید : 91 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

معاون وزیر خارجه ایران روز پنج شنبه در بدو ورود به وین، گفت: از نظر ما دسترسی مدیریت شده به معنای بازدید یا بازرسی نیست و در همین قالب ما درحال تنظیم قواعدی بر مبنای پروتکل الحاقی در صورت دستیابی به توافق نهایی هستیم که بحث‌ها در مورد آن همچنان ادامه دارد و هنوز درباره هیچ موضوعی توافق نشده است.

مشروح صحبت های عراقچی در ادامه مطلب.........

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 3,024
  • بازدید سال : 18,080
  • بازدید کلی : 681,019