loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 128 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، هادی العامری -- دبیر کل سازمان بدر عراق -- گفت: نیروهای ما در منطقه میان رودخانه دجله و ناظم الثرثار مستقر شدند. نیروهای ما کنترل کامل این منطقه را به دست گرفتند و به عناصر داعش اجازه فرار نخواهند داد.

وی افزود: نیروهای داعش در حال حاضر در مناطق الثرثار و اطراف رودخانه دجله به محاصره نیروهای عراقی درآمدند. آنها به دنبال فرار از منطقه هستند. ما توانستیم تماس‎های داخلی آنها را ردیابی کنیم. شب گذشته پیام های کمک فوری میان عناصر داعش رد و بدل می شد.
وی افزود: آنها خواستار ارسال کمک های فوری شدند و در پاسخ به آنها گفته شد که همگی از منطقه خارج شوند و همه چیز را رها کنند.
هادی العامری در پایان گفت: پاکسازی مناطق مختلف عراق از وجود عناصر داعش ادامه دارد. در درگیری های چند روز اخیر، داعش تلفات زیادی متحمل شد. 
مدیر بازدید : 145 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

کارشناس مسائل سیاسی، نظامی عراق در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت میدانی نبرد در اطراف سامرا به چه صورتی است گفت: اتفاقی که دیروز افتاد و امروز هم پیگیری شد پیروزیهایی بود که در غرب سامرا، شمال الرمادی و در امتداد دجله اتفاق افتاد.

ادامه تحلیل در ادامه مطلب..........

مدیر بازدید : 90 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

نیروهای مردمی و نظامیان عراقی امروز توانستند شهر بیجی در شمال استان صلاح الدین را به طور کامل از تروریست های داعش پاکسازی کنند.  

فرمانده گروه مردمی «عصائب اهل حق» اعلام کرد: در ادامه عملیات «لبیک یا عراق» نیروهای مردمی و نظامیان عراقی امروز توانستند شهر بیجی در شمال صلاح الدین به طور کامل از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند و پرچم عراق بر بالای ساختمان دولتی از جمله  فرمانداری  این شهر برافراشته شد.

«شیخ قیس خزعلی» گفت: پس از چند هفته نبرد، این منطقه راهبردی از لوث داعشی ها پاکسازی شده و اکنون تلاش ها برای آزاد سازی پالایشگاه بیجی ادامه دارد.

شهر بیجی در 210 کیلومتری شمال بغداد واقع شده  و با استان های موصل و اربیل و کرکوک داری مرزی مشترک است و آزادی این شهر برای فتح شهر موصل کمک بزرگی محسوب می شود.

مدیر بازدید : 94 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

یان کوبیش پس از دیدار با آقای ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش کمک های زیادی کرده است و سازمان ملل خواستار افزایش همکاری میان تهران و بغداد برای برقراری ثبات ، انسجام و حاکمیت در عراق است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد با همکاری و مشارکت ایران، تمامیت ارضی عراق و اتحاد ملت این کشور حفظ می شود .

آقای ولایتی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه وجود از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریستها و اتحاد و یکپارچگی ملت عراق حمایت می کند .

مدیر بازدید : 76 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امورعراق گفت: ایران بر تلاش سازمان ملل برای حل مشکلات عراق و مبارزه با تروریسم تأکید جدی دارد تا فارغ از نفوذ برخی کشورها صلح، امنیت و همبستگی در این کشور برقرار شود.
ولایتی افزود: برخی کشورهای غربی با حمایت بعضی کشورهای آسیایی منطقه به تجهیز، آموزش و اعزام گروه‌های تروریستی به عراق، سوریه و لبنان با هدف کشتار مردم و از بین بردن زیرساخت‌ها و اجرای نقشه‌های تفرقه‌افکنانه اقدام می کنند، اما باید بدانند که این گروه‌های تروریستی خطری برای خود آنها خواهند شد.

آقای ولایتی افزود: داعش تهدیدی است که همه نقاط جهان را دربرمی‌گیرد و محدود به منطقه ما نیست.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، خطر داعش را بسیار جدی دانست و نقش ایران را در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش، قابل توجه توصیف کرد.
آقای "یان کوبیش" همچنین در حاشیه دیدار با آقای ولایتی، افزود: با همکاری و مشارکت ایران، تمامیت ارضی عراق و اتحاد ملت این کشور حفظ می شود.

یان کوبیش با تقدیر از کمکهای بشردوستانه ایران به ملت عراق در زمینه های مختلف، تصریح کرد: سازمان ملل بر همکاری میان ایران وعراق برای برقراری ثبات، انسجام و حاکمیت عراق تأکید زیادی دارد.

مدیر بازدید : 78 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

ارتش و نیروهای مردمی عراق چند منطقه را در استان های الانبار و صلاح الدین از اشغال تروریست ها آزاد کردند. نیروهای عراقی همچنین حمله تروریست های داعش را به مناطق پروانه و الحصیبه شرقیه دفع و دستکم بیست خودروی آنها را منهدم کردند.

منابع محلی در الرمادی اعلام کردند: تروریست های داعش در جنایتی هولناک 34 نفر دیگر از اهالی این شهر را در منطقه البوفراج به قتل رساندند.


خبرها از استان صلاح الدین نیز حاکیست ارتش و نیروهای مردمی موفق شدند منطقه لاین در غرب شهر سامرا را پاکسازی کنند.

نیروهای عراقی مسیر امداد رسانی به تروریست های داعش را در حد فاصل دو استان الانبار و نینوا را هم قطع کردند. در این حملات دهها تروریست به هلاکت رسیدند.

بیش از 60 تروریست هم در حملات هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در منطقه هیت، شرق شهر الرمادی و شهر قائم در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

مدیر بازدید : 83 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، نیروهای مشترک پلیس فدرال و کمیته‌های مردمی عراق توانستند اکثر مناطق بخش غربی سامرا را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

 فرماندهی پلیس فدرال از ساکنان این مناطق خواست به خانه های خود بازگردند زیرا امنیت کامل در آن ها فراهم شده است و سازمان های امداد رسان و بشردوستانه برای کمک به منطقه آمده اند.
 این در حالی است که محمد الغبان وزیر کشور عراق از مناطق آزاد شده در غرب سامرا بازدید کرد و گفت نیروهای امنیتی مشترک بر اساس طرح آماده شده برای آزادسازی هزاران کیلومتر تلاش می کنند. 
در ادامه "رائد شوکت،" رییس پلیس فدرال در سامرا گفت تاکنون بیش از سیصد و پنجاه کیلومتر از اشغال تروریست ها آزاد شده است. این پیروزی با مشارکت همه نیروهای عراقی از جمله کمیته های مردمی و پلیس فدرال محقق شده است.
 سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق نیز در سخنانی در سامرا گفت: نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی امروز مناطق گسترده ای را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کردند. امروز بسیاری از خطوط امدادرسانی به تروریست ها قطع شد.
مدیر بازدید : 39 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، " هادی العامری" فرمانده نیروی داوطلب مردمی عراق از آزادی بیش از پنجاه کیلومتر مربع در مرحله اول نبرد با گروه تروریستی داعش در رمادی و استان الانبار خبر داد.

وی تایید کرد: بیش از پنجاه کیلومتر مربع در مرحله اول نبرد رمادی و الانبار آزاد شده است.
در همین حال، "محمد سالم غلبان" ،وزیر کشور عراق، نیز هنگام بازدید از یگانهای نظامی در استان الانبار با هادی عامری دیدار کرد و گفت: برای آمادگی به منظور آزادسازی استان الانبار، عملیات نظامی گسترده ای برای ایجاد امنیت در مناطق غرب سامراء، دجیل و ذراع دجله به منظور قطع راههای امدارسانی به دشمن در حال انجام است.
غلبان افزود: درگیری‌ها تا محقق شدن همه اهداف ما همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیر بازدید : 71 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات عراقی اعلام کردند یک مرکز مهم آماده سازی خودروهای انفجاری متعلق به عناصر داعش در حمله هوایی به منطقه حويجه به طور کامل منهدم شد.

این منابع اعلام کردند:«جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا یک مرکز مهم آماده سازی خودروهای انفجاری را در ورودی شهر حویجه در شمال شرق بغداد هدف قرار دادند و به طور کامل آن را نابود کردند.»
داعش از این مرکز برای نصب بمب روی خودروها استفاده می‌کرد.
این مقامات افزودند صدای انفجار ناشی از این حمله هوایی تا شعاع چندین کیلومتری شنیده شد. این مرکز بزرگترین مرکز متعلق به داعش در نوع خود بود.
در این حمله شماری از عناصر داعش نیز کشته و البته شماری از شهروندان عراقی نیز بر اثر آن کشته یا زخمی شدند.
خودروهای بمب گذاری شده یکی از خونبارترین ابزارهایی هستند که گروه تروریستی داعش از آن علیه مخالفان خود استفاده می کند.
مدیر بازدید : 67 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (0)

همام حمودی، نائب رئیس مجلس عراق، در بیانیه ای تاکید کرد ناکامی های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش افکار عمومی در عراق را ناامید کرده است.

 

حمودی از سکوت آمریکا و متحدانش درباره خرید و فروش نفت و تسلیحات از طرف داعش انتقاد کرد و گفت: این ائتلاف حتی نتوانست مانع نفوذ گروه تروریستی داعش در مناطقی ازعراق  شود. 

 

نائب رئیس مجلس عراق همچنین با اشاره به پیروزی های نیروهای داوطلب مردمی در جنگ بر ضد داعش از رسانه ها و نهادهای حقوقی خواست از گروه های مردمی در مسیر مبارزه با تروریسم حمایت کنند.

مدیر بازدید : 45 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

نخست وزیر عراق گفت: ائتلاف خارجی به فرماندهی آمریکا برای مقابله با داعش همکاری نمی کند .  حیدر العبادی گفت : شمار تروریست های خارجی که در صفوف داعش حضور دارند روز به روز در حال افزایش است .


در عراق عملیات گسترده نیروهای مشترک ارتش و مردمی در جنگ با گروهک تروریستی داعش و هم پیمانانش در مناطق مختلف از جمله الانبار ادامه دارد . نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق در تلاشند اراضی تحت کنترل افراد مسلح داعشی را بازپس گیرند. در این عملیات تاکنون دهها تروریست داعش در مناطق مرزی بین دو استان صلاح الدین و الانبار، کشته شده اند . گفته شده نیروهای مشترک تا کنون کنترل کامل مناطق سید غُریب، کِسارات و الجزیره در غرب سامراء تا استان الانبار را به دست گرفتند .

آخرین تحولات عراق در ادامه مطلب..............

مدیر بازدید : 90 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

حیدرالعبادی پیش از عزیمت به پاریس برای شرکت در کنفرانس بین المللی مبارزه با داعش گفت: ورود تروریست ها به عراق متوقف نشده و این پدیده خطرناک به معنی شکست تلاش های بین المللی و نرسیدن آن به نتیجه مطلوب است.

 

العبادی هشدار داد: اگر داعش بتواند بر بخش هایی از خاک عراق مسلط شود کشورهای همسایه منطقه و بلکه کل جهان در امنیت نخواهد بود.

 

نشست بین المللی مبارزه با داعش امروز در حالی در پاریس برگزار می شود ، که فرانسه و بسیاری از کشورهای شرکت کننده در آن ، از حامیان مالی و تسلیحاتی تروریستها در عراق و سوریه هستند .

مدیر بازدید : 157 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

حیدرالعبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که با وجود برخی مخالفت ها، نیروهای مردمی برای آزادی شهر موصل اعزام خواهند شد.شبکه خبر درگفتگو با عباس العیساوی تحلیلگر مسایل سیاسی و رئیس شبکه تلویزیونی الفرات، آخرین تحولات عراق را بررسی می کند.

متن کامل تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 72 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

هرچه به نيمه شعبان نزديكتر مي‌شويم، كربلا شور و حال ديگري پيدا مي كند و اين شور و حال را مردمي به آن مي‌بخشند كه براي خدمت به زائرين حضرت اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) از ابزاري به نام موكب استفاده مي كنند.

در سراسر شهر كربلا و خيابان‌هاي منتهي به حرمين شريفين، موكب‌هاي مختلفي در حال راه اندازي است؛ موكب گروهي از افراد يك مسجد و حسينيه است كه در كنار زنجيرزني و سينه زني از زايران نيز پذيرايي مي‌كنند.
اين روزها و شبها افراد زيادي براي برپاكردن موكب‌هاي امام حسين (عليه‌السلام) در كربلا با خواب خداحافظي كرده اند.
تصاویر در ادامه مطلب.........
مدیر بازدید : 88 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

در ادامه مرحله اصلی عملیات آزادسازی استان الانبار، نیروهای عراقی مناطقی از غرب الرمادی را از سیطره تروریست های داعش آزاد و پاکسازی کردند. در این عملیات، ساختمان اداره پلیس در پنج کیلومتری الرمادی به کنترل نیروهای مردمی درآمد.

تصاویر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 81 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری رسمی اردن « پترا »، منابع امنیتی عراق روز یکشنبه از هلاکت پدر معنوی گروه تروریستی داعش و هشت نفر از عناصر وابسته به این گروه در شهر فلوجه در غرب بغداد خبر دادند.


یک افسر بلندپایه ارتش عراق گفت: « جنگنده های عراقی روز یکشنبه یک تجمع تروریست های داعشی را نزدیک یکی از بانک های دولتی در شهر فلوجه، در 50 کیلومتری غرب بغداد هدف قرار دادند. در پی این حمله پدر معنوی داعش و هشت تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.»

این منبع امنیتی افزود: عملیات بمباران این تجمع تروریستی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گرفت.

 وی به جزئیات بیشتر در این باره هیچ اشاره ای نکرد.
مدیر بازدید : 80 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

نخست وزیر عراق با تکذیب تسلط ایران بر عراق گفت ایرانی ها در کنار عراقی ها قرار دارند و به بغداد در جنگ با داعش کمک می کنند و دیدگاه آمریکا و عربستان در خصوص روابط بین بغداد و تهران درست نیست.

ادامه صحبت های نخست وزیر عراق در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 81 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه خبری «المسله»، هادی عامری،رئیس سازمان بدراعلام کرد پایان عمر ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به‌دست نیروهای داوطلب مردمی عراق رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه شهر رمادی بهزودی آغاز خواهد شد افزود: عشیرههای استان دیاله باید برای مقابله با فتنه‌گران با یکدیگر متحد شوند، زیرا همزیستی در عراق برای مقابله با خطر افراط‌گرایی ضروری است.
وی گفت: نیروهای داوطلب مردمی عراق نماینده همه قشرهای جامعه این کشور ازجمله شیعیان و سنی‌ها و دیگر طوایف‌ها هستند.
داعش باهدف قرار دادن همه طیفهای جامعه عراق درواقع به دنبال مخدوش کردن وجهه اسلام است.
هادی عامری در ادامه افزود: نیروهای داوطلب مردمی با هماهنگی دیگر یگانهای مسلح در حال نبرد شدید با داعش برای آزاد کردن مناطق و فراهم کردن زمینه بازگشت خانواده‌های آواره هستند.

 

مدیر بازدید : 66 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (0)

 به نقل از خبرگزاری لبنانی آسیا، منابع عراقی تاکید کردند نیروهای بسیج مردمی جزیره سامرا، دشت اسحاقی و جزیره ثرثار در حد فاصل استان های صلاح الدین، موصل و بغداد را که از سال 2003 تاکنون در کنترل گروههای مسلح مخالف دولت بود، آزاد کردند.

منبعی امنیتی در عراق تصریح کرد: این سه منطقه از سال 2003 تاکنون در دست گروههای تروریستی بود و تلاش چندین باره نیروهای امنیتی برای پاکسازی این مناطق از لوث تروریست ها نیز نتیجه نداشت اما نیروهای بسیج مردمی موفق شدند پس از درگیری شدید، وارد این منطقه شوند و به طور کامل کنترل هر سه منطقه را به دست بگیرند.
این منبع افزود:« تروریست ها این مناطق را به پادگانی بزرگ برای آموزش عناصر خود تبدیل کرده بودند. موقعیت جغرافیایی این مناطق به گونه ای است که تسلط بر آنها سرکوب تروریست های داعشی را در دیگر مناطق آسان تر می کند.»
این منبع در ادامه با تاکید بر ضرورت تجهیز فوری نیروهای امنیتی و بسیج مردمی، گفت:« انتظار می رود پس از ورود محموله تسلیحات روسی به کشور، این تسلیحات به سرعت به نیروهای امنیتی و مردمی تحویل داده شود زیرا محموله سلاح روسی حاوی آرپی جی 29 است که در هدف قرار دادن خودروهای سنگین که داعش از آنها استفاده می کند کاربرد خوبی دارد.»
مدیر بازدید : 63 یکشنبه 10 خرداد 1394 نظرات (0)

نیروهای مردمی و ارتش همچنین موفق شدند منطقه «سبعه کیلومتر» را از گروه تروریستی داعش بازپس بگیرند.

 

«هادی رزیج»، رئیس پلیس استان الانبار اعلام کرد نیروهای مشترک عراق با محاصره تروریست‌های داعش از سمت منطقه «مرور» در غرب رمادی و از طرف دانشگاه الانبار در جنوب این شهر، عرصه را بر گروه تکفیری داعش تنگ کرده‌اند.


سخنگوی وزارت کشور عراق هم اعلام کرد جنگنده های ارتش عراق به استناد اطلاعات دقیقی که در دست داشتند مخفیگاه تروریست‌های خارجی داعش را در منطقه الحصیبه هدف قرار دادند و 28 تن از آنان از جمله «محمود السوری معروف به ابو اسامه» سازنده‌ی فیلم‌های گروه تروریستی داعش و دارنده ملیت آمریکایی را به هلاکت رساندند.

مدیر بازدید : 77 شنبه 09 خرداد 1394 نظرات (0)

نیروهای مشترک عراقی با هدف محاصره شهر الرمادی از محور شرقی آن، به سمت  جسر الیابانی، پیشروی کردند.  براساس گزارش ها، محور های شمالی، جنوبی و غربی شهر الرمادی در کنترل تروریست های داعش قرار دارد.

جسر الیابانی در 20 کیلومتری شهر الرمادی، نقطه تمرکز  ارتش عراق برای حمله به الرمادی و آزادی این شهر از اشغال تروریست های داعش خواهد بود.
شکسته شدن محاصره پایگاه نظامی المثنی در شرق الرمادی
یک مقام بلندپایه در نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی)‌ روز جمعه اعلام کرد عملیات گسترده آزادسازی الرمادی از منطقه شرقی حصیبه آغاز شده است. این مقام که خواست نامش فاش نشود با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی الرمادی از داعش گفت این عملیات توسط نیروهای واکنش سریع عراق و نیروهای مردمی انجام می شود.


حیدر العبادی نخست وزیر عراق پیشتر متعهد شده بود که شهر الرمادی در چند روز از کنترل داعش خارج خواهد شد.

در همین راستا، وزارت کشور عراق از کشته شدن 20 فرمانده گروه تروریستی داعش از جمله پنج تن از فرماندهان برجسته این گروه در عملیات اطلاعاتی موسوم به مصطفی الصبیحاوی در غرب الانبار خبر داد.

ابو اسحاق فرمانده تروریست های گردان البتار، ابوطلحه اللیبی مسئول تروریست های شمال افریقا در عراق و ابو همام انگلیسی مسئول تجهیز و جذب خارجی ها از برخی کشورهای اروپایی از جمله فرماندهانی هستند که در این عملیات به هلاکت رسیده اند.

مدیر بازدید : 53 شنبه 09 خرداد 1394 نظرات (0)

مرحله دوم عملیات لبیک یا عراق در مناطق جنوبی استان صلاح الدین آغاز شد . ارتش و نیروهای مردمی عراق تاکنون موفق شده اند ، غرب شهر الدجیل را آزاد و امنیت جاده بغداد ـ سامرا را کامل کنند .

در این حال یک مقام بلند پایه در نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی)‌ روز جمعه اعلام کرد عملیات گسترده آزادسازی الرمادی از منطقه شرقی حصیبه آغاز شده است . 

آغاز مرحله دوم عملیات لبیک یا عراق

این مقام که خواست نامش فاش نشود با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی الرمادی از داعش گفت : این عملیات توسط نیروهای واکنش سریع عراق و نیروهای مردمی انجام می شود.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق پیشتر متعهد شده بود که شهر الرمادی در چند روز از کنترل داعش خارج خواهد شد.

مدیر بازدید : 37 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

نیروهای ارتش و مردمی عراق در مرحله دوم آزادسازی مناطق شمالی استان صلاح الدین، روستای المالحه را در جنوب «بیجی» از اشغال تروریست های داعش آزاد کردند.

جزئیات و تصاویر عملیات در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 92 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

 به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یکی از مسئولان نظامی گردان های حزب الله عراق اعلام کرد آمریکا از افسران عراقی خواسته است مواضع استقرار نیروهای گردان های حزب الله را در جبهه های درگیری با داعش مشخص کنند.

برخی منابع به المیادین اعلام کردند یک گروه از نیروهای حزب الله تصمیم داشت نظامیان آمریکایی را که روز چهارشنبه وارد پایگاه الحبانیه در جنوب رمادی شده بودند بازداشت کنند. نیروهای آمریکایی قبل از رسیدن نیروهای حزب الله به پایگاه الحبانیه، محل را به مقصد بغداد ترک کردند.
مدیر بازدید : 52 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

"حمیدرضا مقدم‌فر" مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه درباره "تجزیه عراق" اظهارداشت: تجزیه عراق بحث جدیدی نیست و آمریکایی‌ها از گذشته به دنبال آن بودند.

وی تأکید کرد: آمریکا بیش از 10 سال به دنبال تجزیه عراق بوده و در گذشته هم تلاش‌هایی برای عملی کردن طرح خود با حربه تهدید، تطمیع و فشار داشته است.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با اشاره به انسجام بین اقوام مختلف "کرد"، "شیعه" و "سنی" خاطرنشان کرد: مبارزه با داعش باعث شده تا اقوام و طوایف مختلف در "عراق" منسجم‌تر از گذشته باشند.

گفتنی است؛ آمریکا در طرحی خواهان تجزیه عراق است، نماینده آیت‌الله "سیستانی" مرجع شیعیان عراق در کربلا بر مخالفت با طرح کنگره آمریکا برای تعامل با عراق به عنوان سه کشور تاکید کرد. وی همچنین  از شخصیت‌های سیاسی عراقی خواست موضع صریحی در برابر این طرح اتخاذ کنند.

مدیر بازدید : 82 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

با توجه به آغاز عملیات آزاد سازی الانبار در عراق و هشدارهایی که مقامات عالی رتبه منطقه از جمله دبیرکل حزب الله لبنان درباره تجزیه کشورهای منطقه داده اند، برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی تحولات منطقه به خصوص عراق پرداخت.

متن کامل تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 86 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، اروه دیمون خبرنگار این شبکه در گزارش خود ، همراه یک یگانی نظامی متشکل نیروهای شیعه است که هادی العامری فرماندهی آن را به عهده دارد.
خبرنگار شبکه ضمن اشاره به پیشروی این یگان به سوی شهر الرمادی و بازپس گیری برخی مناطق می گوید هادی العامری فرمانده سپاه بدر را برعهده دارد که شامل شبه نظامیان قدرتمند است که در این عملیات پیشرو است و جلوی نیروهای امنیتی عراق حرکت می کند .
العامری در گفتگو با خبرنگار سی ان ان می گوید ما قصد داریم راه های تدارکاتی و مهمات رسانی برای نیروهای دشمن را قطع کنیم .
خبرنگار شبکه افزود به همراه این یگان مشاوران ایرانی را مشاهده می کنیم و ایران به عنوان کشور همسایه متحد و قدرتمند در جنگ علیه گروه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) از دیگران قابل اعتمادتر است.
العامری افزود: هر کس به حمایت آمریکا اتکا کند ، گویی به سایه اتکا کرده است و اتکا دولت عراق به آمریکا ،یکی از عوامل سقوط شهر الرمادی است.

مدیر بازدید : 64 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

وزیر امورخارجه کشورمان خطاب به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، گفت: چرا به کمپ دوید می‌روید در حالیکه ما کنار شما هستیم و می‌خواهیم با شما رابطه خوبی داشته باشیم؛ درحالیکه که امریکا خیر خواه شما نیست و به دنبال تحقق منافع خود است.

مشروح صحبت های ظریف در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 71 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه خبری "العالم"؛ "محمد عباس،" فرمانده گروهان ششم وابسته به جنبش بدر با اشاره به آزادسازی 27 کیلومتر از مناطق جنوب غربی سامراء گفت: نیروهای عراقی همچنان به سمت مناطق غربی در حال پیشروی هستند.

عباس افزود: در این عملیات حدود 70 نفر از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و 9 خودروی آن‌ها نیز منهدم شد.
نیروهای امنیتی عراق عملیات آزادسازی مناطق غربی استان صلاح‌الدین را امروز آغاز کردند و تاکنون پیشروی‌های چشمگیری داشته‌اند.
مدیر بازدید : 72 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

نخست وزیر عراق تاکید کرد آزادسازی استان الانبار نزدیک است و نیروهای ارتش و مردمی در حال پیشروی برای محاصره تروریست های داعش هستند.

جزئیات عملیات در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 166 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

نیروهای مردمی عراق پس از بمباران مقدماتی مواضع داعش عملیات گسترده ای برای آزادسازی استان الانبار و شمال صلاح الدین آغاز کردند.

آخرین تحولات عراق در ادامه مطلب..............

مدیر بازدید : 130 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

آسمان کربلا شاهد هنرنمایی چتربازانی بود که با در دست داشتن پرچم های لبیک یاحسین، پرچم حضرت عباس (ع) و پرچم عراق در بین الحرمین فرود آمدند.

تصاویر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 51 دوشنبه 04 خرداد 1394 نظرات (0)

"حیدر عبادی" نخست وزیر عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی "بی‌بی‌سی" اعلام کرد: کمک جمهوری اسلامی ایران به عراق در زمینه مبارزه با داعش به این دلیل است که ایران اعتقاد دارد این گروه تروریستی، خطری واقعی برای امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود.

ادامه مصاحبه در ادامه مطلب......

مدیر بازدید : 55 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه خبری "العالم"؛ "علی داوود،"رئیس شورای قضائی شهر الخالدیه تاکید کرد: نیروهای عراقی بر منطقه "العنکور" سیطره یافته‌اند و علاوه بر این، مرکز پلیس حصیبه در شرق رمادی نیز بازگشایی شده و تمام افسران و کارمندان آن به کار خود بازگشته‌اند.


نیروهای امنیتی و بسیج مردمی دیروز منطقه حصیبه واقع در شرق استان الانبار را به طور کامل آزاد کرده بودند.
در استان دیالی نیز کمیته امنیتی این استان از هلاکت یکی از سرکردگان حزب بعث در شمال تکریت خبر داد.
مدیر بازدید : 68 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

 نبرد شدید ارتش و نیروهای مردمی عراق با تروریست ها در حومه شهر الرمادی ...
نیروهای عراقی پس از آزاد سازی شهر حصیبه دو منطقه "اَکساره" و "شیخ مسعود" را هم از اشغال تروریست های داعش آزاد کردند و در حال پیش روی به سمت جُوَیبِه نزدیک الرمادی هستند. گزارش ها حاکیست با ادامه پیشروی نیروهای عراقی ، بیش از 200 نفر از تروریست های داعش به سمت مرزهای سوریه گریختند.
***
ارتش و نیروهای مردمی عراق دیروز در نخستین مرحله از عملیات آزادسازی شهر الرمادی توانستند در عملیاتی گسترده شهر حصیبه را از اشغال تروریست ها آزاد کنند.
همزمان با تحولات اخیر عراق ابعاد دیگری از نقش آمریکا و متحدانش در ایجاد و رشد گروهک تروریستی داعش فاش شد.  مرکز تحقیقاتی گلوبال ریسرچ با بررسی گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد واشنگتن و برخی کشورهای هم پیمانش برای سرنگون کردن نظام سوریه و مقابله با نفوذ ایران ، به ظهور داعش کمک کردند. در گزارش این مرکز تحقیقاتی آمده است پنتاگون برای سقوط شهرهای موصل و الرمادی عراق سه سال پیش برنامه ریزی کرده بود. گلوبال ریسرچ می افزاید آمریکا و همپیمانانش با وجود اطلاع از جنایات گروه های تروریستی در سوریه همچنان به کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی به این گروه ها ادامه دادند و ترکیه و برخی کشورهای عربی هم در حمایت از گروه های تروریستی بویژه داعش به آمریکا کمک کرده اند.
نظر شما درباره حمایت های آمریکا و عربستان از داعش چیست؟

مدیر بازدید : 90 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی اعلام کردند کاروانی متشکل از مبارزان شیعه و نیروهایی از ارتش عراق، امروز از پایگاهی نزدیک شهر رمادی به طرف مناطق تحت کنترل داعش حرکت کردند.

عذال عبید، عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد: صدها نفر از نیروهایی که هفته گذشته پس از تسلط داعش بر رمادی وارد پایگاه حبانیه شدند، در حال حرکت به طرف مناطق درگیری در این شهر هستند.
در حالی که نیروهای هوادار دولت عراق خود را برای بازپس گیری رمادی آماده می کنند، عناصر داعش تلاش دارند با تصرف فلوجه، سرزمین های بیشتری از استان الانبار را تحت کنترل خود درآورده و به پایتخت عراق نزدیک شوند.
از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه در خبر فوری به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد نیروهای عراقی به گروه تروریستی داعش در شرق رمادی حمله کردند. این خبرگزاری به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد نیروهای عراقی با حمایت گروه های بسیج مردمی اولین ضد حمله خود را از زمان سقوط رمادی در منطقه "حصیبه" در شرق این شهر انجام دادند و موفق به بازپس گیری بخش هایی از آن منطقه شدند.
مدیر بازدید : 69 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

شبکه المیادین از سلطه ارتش عراق بر منطقه" حصیبه" در هفت کيلومتری شرق "رمادی" و هدف قرار دادن تحرکات عناصر داعش در اطراف این منطقه خبر داد.

يک فرمانده نظامی عراقی در استان الانبار امروز اعلام کرد، نيروهای مردمی به همراه ارتش و عشاير اهل سنت الانبار بعد از حمله گسترده توانستند بعد از چند ساعات درگيری منطقه استراتژيک "حصيبه" را از دست داعشی‌ها آزاد کنند.
مدیر بازدید : 94 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

سردار سرتیپ دوم پاسدار "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درباره اظهارات اخیر "ترکی فیصل" شاهزاده سعودی درباره نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و اینکه عربستان کارت‌های شناسایی مرتبط با پرسنل سپاه پاسداران را در "یمن" کشف کرده،  اظهار داشت: اظهارات "ترکی فیصل" کاملاً بی‌اساس و کذب محض است.

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال ریشه‌یابی عوامل بی‌ثبات‌ساز منطقه غرب آسیا باشیم با یک نگاه واقع‌بینانه به عربستان سعودی می‌رسیم.

اظهارات ترکی فیصل و ادامه صحبت های سردار جوانی در ادامه مطلب.......امیدوارم شما هم بعد از مطالعه اظهارات فیصل نظرتون رو بگید.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 3,071
  • بازدید سال : 18,127
  • بازدید کلی : 681,066