loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 100 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از واشینگتن پست؛ این روزنامه آمریکایی به تحلیل رفتار داعش پرداخت و اعلام کرد: کشورهایی که با بی‌ثباتی سیاسی مواجه هستند و قدرت دولت بنا به مشکلات داخلی تضعیف شده است، بهترین مکان برای فعالیت تروریستهای داعش به حساب می‌آیند. داعش در سوریه و عراق از همین موضوع استفاده کرد و با بهره بردن از بی‌ثباتی سیاسی، در حال پیشروی در شهرهای مختلف است.

ادامه این تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 74 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

 به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، عبدالله الثني نخست وزير دولت موقت ليبی شبه نظاميان فجر وابسته به کنگره ملي سابق لییبی را به همدستي و هماهنگي با داعش و تحويل شهر سرت به اين گروه تروربستی متهم کرد. 

الثني افزود: سرت در کنترل شبه نظاميان فجر ليبي بود و سوال این است که داعش چگونه توانسته است بر اين شهر مسلط شود؟ شبه نظاميان اکنون پايگاه هوايي القرضابيه را هم به طور کامل به داعش واگذار کرده اند. 
وي خاطر نشان کرد: ما اين اقدامات را محکوم مي کنيم و امروز حملات به منطقه الدافنيه رسيده است که اين تهديد بزرگي براي شهر مصراته است. ما از همه طرف هاي ليبيايي مي خواهيم با کنار گذاشتن اختلافات و مشکلات، با يکديگر در برابر دشمن مشترک يعني تروريسم متحد شوند.
مدیر بازدید : 93 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

یک منبع پارلمانی در طبرق لیبی تاکید کرد که کشتی ترکیه ای "دانوب یک" از اسپانیا حرکت کرده و وارد آب های لیبی شده بود و نیروی دریایی لیبی چندین بار به آن هشدار داد و از آن خواست تا منطقه را ترک کند اما پاسخی دریافت نکرد.

لیبی معتقد است که ترکیه از گروه های مسلح در این کشور حمایت می کند و به همین دلیل مقامات آن حتی در مواردی به طور رسمی به آنکارا اعتراض کرده اند. وزارت خارجه ترکیه اما اعلام کرد که این کشتی ابتدا از ساحل لیبی در معرض بمباران توپخانه ای و سپس هدف حملات هوایی قرار گرفت؛ در حالی که تلاش می کرد که دور بزند و از محل خارج شود.

به گفته وزارت خارجه ترکیه، در این حمله یکی از افسران کشتی کشته شد و شماری از پرسنل آن نیز زخمی شدند.

مدیر بازدید : 189 سه شنبه 08 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به نقل از هیل، راند پال، سناتور جمهوری خواه آمریکا براندازی رژیم صدام حسین را یک "اشتباه" توصیف کرد و آن را موجب دو چندان شدن قدرت ایران دانست.


به گفته پال، "اگر به زمان جنگ عراق باز گردیم، به نظر من براندازی صدام حسین اشتباه بود. صدام جان پناه ما در برابر ایران بود. اما امروز عراق به رعیت ایران تبدیل شده است. از زمان جنگ عراق تا کنون، قدرت ایران در منطقه دو چندان شده است."

وی که اخیرا نامزدی خود را برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است افزود، "امروز نیز آمریکا با حمایت از ائتلاف علیه معمر قذافی، منجر به براندازی وی شد. اگرچه قذافی فردی میانه رو نبود، تهدیدی برای برخی افراط گرایان در لیبی محسوب می شد."

پال در ادامه گفت، "علی رغم همه اتهامات، آمریکا نباید برای برکناری بشار اسد در سوریه تلاش کند، چرا که ممکن است خیلی زود داعش این خلأ قدرت را پر کند." وی ادامه داد، "هرگاه یک دیکاتور سکولار از قدرت کنار میرود، فضا برای ترویج و رشد افراط گرایی باز میشود."

پال همچنین مدعی شد، "امروز اسرائیل بهترین متحد و دوست ما در جهان است. اسرائیل تنها مکانی است که در آن دیپلماسی واقعی در جریان است و ما حمایت خود از این روند را اعلام می کنیم."
مدیر بازدید : 110 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

منابع نظامی اعلام کردند دست کم بیست و یک نفر روز جمعه در درگیری های نزدیک طرابلس کشته شدند. این در حالی است که هیئت های پارلمان های رقیب لیبی با میانجی گری سازمان ملل متحد برای پایان دادن به خشونت های این کشور در مغرب گفتگوها را از سر گرفته اند.

توضیحات و تصاویر بیشتر در ادامه مطلب.............

مدیر بازدید : 89 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

 

زمان انتشار خبر: دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

 

"سران عرب پایداری و اعتماد به نفس را از سران ایران یاد بگیرند"

 

رای الیوم، آمریکا را همپیمان حیله گر عربها نامید و از سران عرب خواست پایداری و اعتماد به نفس را از سران ایران یاد بگیرند.

 

ادامه این تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 147 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

دستیابی به توافق هسته‌ای از دید رژیم آل سعود، یعنی اینکه ایران در مسیر احیا و البته ارتقاء بی‌سابقه جایگاه اقتصادی خود در منطقه خواهد افتاد و همچنین اینکه زیرساخت‌های فنی و قابلیت‌های صنعتی مرتبط از بین نخواهند رفت، بلکه امکان توسعه و رشد بیشتر را نیز خواهند داشت.

 

ادامه این گزارش تحلیلی و غرور آفرین از جایگاه ایران به همراه تصاویر در ادامه مطلب........

مدیر بازدید : 111 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

هیکل خواستار تعامل مثبت کشورهای عربی با ایران شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از پایگاه اینترنتی شفقنا، هیکل در گفتگوی مفصل با مجله «سیاست بین الملل» افزود: هیچ کس ایده ای برای پایان دادن به بحران در سوریه و عراق و لیبی ندارد.

وی گفت: اوضاع بحرانی کنونی در کشورهای عربی ممکن است تا بی نهایت ادامه پیدا کند زیرا کانون های تنش همچنان به قوت خود باقی است.

هیکل افزود: مسائل کشورهای عربی از دست عرب ها خارج شده و به دست قدرت های منطقه ای و بین المللی افتاده است.

وی معتقد است : مصر بدون پایگاه داخلی قدرتمند و منسجم نمی تواند نقشی فعالانه در جهان ایفا کند.  شرایط مصر ایجاب می کند یا این کشور چنین نقشی را ایفا و در امور دیگر کشورها مداخله کند یا این دیگران در امورش مداخله می کنند.


هیکل همچنین گفت: ایران دارای امکانات گسترده ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت و از انسجام برخوردار است و عوامل سیاسی و شخصی و امنیتی در آن جمع شده اند.

وی خواستار تعامل مثبت کشورهای عربی با ایران شد.

مدیر بازدید : 79 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

 

تحلیلی خواندنی بر تقابل رژیم سعودی با ایران اسلامی را در ادامه مطلب بخوانید ..... نظر بدید........

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 132
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 336
  • بازدید ماه : 3,139
  • بازدید سال : 18,195
  • بازدید کلی : 681,134