loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 87 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

دادگاه استیناف مصر با لغو کردن حکم تبرئه حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق این کشور، در پرونده قتل تظاهرات کنندگان، پنجم ماه نوامبر آینده را به عنوان تاریخ از سرگیری محاکمه او تعیین کرد.

دادگاه عالی مصر چندی پیش حسنی مبارک را در پرونده کشتار تظاهرات کنندگان در سال 2011 تبرئه کرده بود.

مدیر بازدید : 73 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (0)

مصریها علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در تعدادی از مناطق این کشور تظاهرات کردند.


تظاهرکنندگان در شهر اکتبر با دادن شعارهایی خواستار کناره گیری نظامیان از قدرت و بازگشت مشروعیت و محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر شدند.

 

مخالفان کودتا در استان جیزه نیز چندین تظاهرات برگزار و حکمهای قضایی صادره در حق فعالان و مخالفان کودتا و وخیم شدن اوضاع  اقتصادی مصر را محکوم کردند.

مدیر بازدید : 79 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

 به نقل از خبرگزاري لبناني آسيا، منابع خبري در عراق اعلام کردند گروه تروريستی داعش براي تجارت اعضای بدن انسان، در موصل یک بيمارستان ويژه احداث کرد.

سعيد مموزيني مسئول امور رسانه حزب دموکراتيک اقلیم کردستان عراق در اين باره گفت:« داعش روز شنبه بيمارستان ويژه اي را  در شهر موصل افتتاح کرده است که زمينه فعاليتش خريد و فروش اعضاي بدن انسان است. اين بيمارستان در کاخ هاي صدام حسین (ديکتاتور معدوم عراق) واقع شده است.»
مموزيني ادامه داد:«نام اين بيمارستان«خريد و فروش اعضاي بدن» است، اين بيمارستان بخشي از اعضاي بدن را به خارج از کشور عراق صادر خواهد کرد. اين بيمارستان در زمينه اعضاي بدن مردگان و زندگان تجارت خواهد کرد.»
مدیر بازدید : 96 دوشنبه 04 خرداد 1394 نظرات (0)

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: احکام صادره دادگاه قاهره علیه اخوانی‌ها بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغی دارد تا این که بار قضایی و حقوقی داشته باشد.

ادامه صحبت های حسینیان در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 55 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور احکام اخیر اعدام در مصر ابراز تاسف و نگرانی کرد.

وب با تاکید بر جایگاه کهن و تاریخی این کشور اظهار داشت: اعتقاد داریم برخی مشکلات و اختلافات بر اساس اهداف بلند انقلاب مردمی مصر و از طریق گفت‌وگوهای ملی و توافق سیاسی بین جریان‌های سیاسی و اجتماعی مسالمت‌جو قابل حل و فصل است.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: صدور چنین احکامی که تشویق روش‌های مبتنی بر خشونت و حذف را در بر دارد وجهه و اعتبار کشور مصر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امیدواریم از چنین راهکارهایی اجتناب شود.
مدیر بازدید : 61 یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تنها چند ساعت پس از صدور حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و بیش از ۱۰۰ تن از رهبران و اعضای اخوان المسلمین در این کشور، ۴ تن از جمله ۲ قاضی و یک دادستان کل در شمال سینا، ترور شدند.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 85 یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

وزیر خارجه آلمان به صدور حکم اعدام برای رئیس جمهور سابق مصر اعتراض کرد. دادگاه جنایی قاهره، محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و ۱۰۷ نفر از هم حزبی های او را به اعدام محکوم کرده است.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 90 شنبه 26 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دادگاه کیفری قاهره حکم اعدام 108 نفر را به مفتی مصر ارجاع کرد که رئیس جمهور مخلوع مصر،رهبر گروه اخوان المسلمین و "یوسف قرضاوی" از برجسته ترین آن‌ها هستند.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 77 چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به نقل از اسپوتنیک؛ معاون اول وزیر کشور مصر در امور زندان‌ها در سخنانی اعلام کرد؛ حسنی مبارک مدت محکومیت خود را در قضیه مربوط به کاخ های ریاست جمهوری گذرانده و بر این اساس نه تنها در این پرونده بلکه در هیچ پرونده دیگری زندانی نخواهد شد.


گفته می‌شود، دادگاه مصر  هفته گذشته رئیس‌جمهور اسبق این کشور و فرزندانش را به اتهام حوادث کاخ رياست جمهوری و فساد مالی به سه سال زندان محکوم  و آنها را به مبلغی معادل يکصد و بيست و پنج ميليون و هفتصد و نود هزار ليره مصری جريمه کرد.
مدیر بازدید : 67 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دادگاه مصر حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع این کشور را به اتهام فساد مالی به ۳ سال زندان محکوم کرد. منابع خبری اعلام کردند این آخرین پرونده ای است که حسنی مبارک در آن محاکمه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جمال و علاء، دو پسر دیکتاتور نیز به همین اتهام به ۴ سال زندان محکوم شدند.

 

این حکم امروز و پس از محاکمه دوباره حسنی مبارک و پسران او صادر شده است.

 

منابع خبری اعلام کردند این آخرین پرونده ای است که حسنی مبارک در آن محاکمه می شود.

 

وی از دیگر اتهام ها از جمله مشارکت در کشتار انقلابیون تبرئه شده است.

 

مردم مصر سال ۲۰۱۱ میلادی به حکومت سی ساله مبارک پایان دادند.

مدیر بازدید : 50 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

به نقل از سلام نیوز، "طارق سویدان" سخنران و مبلغ اسلامی کویتی امروز در حساب توییتر خود اعلام کرد از ورود او به مکه جلوگیری شده است.

وی در ادامه نوشت: "تنها برای افکار و عقایدم علیه کودتای مصر، ورود من به مکه ممنوع شده است و می توانم بگویم این مسئله در علاقه من به عربستان سعودی و مردم آن تغییری ایجاد نکرده است."
مدیر بازدید : 87 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

شبکه العربیه در گزارشی چالش هیئت حاکمه جدید عربستان را مقابله با برنامه های ایران دانست و مدعی شد: چالش های پیش روی مقامات جوان عربستان مبارزه با اقدامات توسعه طلبانه و جاه طلبی های ایران است.

ادامه این تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 97 دوشنبه 24 فروردین 1394 نظرات (0)

رئیس‌ جمهوری مصر در سایه ناکامی ارتش در شمال این کشور در برخورد با عناصر تروریستی و همچنین فشار عربستان بر قاهره برای ورود به جنگ زمینی علیه یمن، به تغییرات کلان در سطوح فرماندهی ارتش و اطلاعات ارتش اقدام کرد.

توضیحات و تصاویر بیشتر در ادامه مطلب.............

مدیر بازدید : 68 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دادگاهی در مصر حکم اعدام "محمد بدیع" رهبر اخوان المسلمین و 13 نفر دیگر از سران این گروه را به اتهام تشویق به خشونت در پرونده موسوم به «عملیات رابعه» تایید کرد.


در همین حال "محمد سلطان"، شهروند آمریکایی مصری تبار به جرم حمایت از اخوان المسلمین و انتشار اطلاعات غلط به حبس ابد محکوم شد. 

محمد سلطان، پسر صلاح سلطان، از اعضای برجسته اخوان المسلمین است.
مدیر بازدید : 89 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

 

زمان انتشار خبر: دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

 

"سران عرب پایداری و اعتماد به نفس را از سران ایران یاد بگیرند"

 

رای الیوم، آمریکا را همپیمان حیله گر عربها نامید و از سران عرب خواست پایداری و اعتماد به نفس را از سران ایران یاد بگیرند.

 

ادامه این تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 147 یکشنبه 16 فروردین 1394 نظرات (0)

دستیابی به توافق هسته‌ای از دید رژیم آل سعود، یعنی اینکه ایران در مسیر احیا و البته ارتقاء بی‌سابقه جایگاه اقتصادی خود در منطقه خواهد افتاد و همچنین اینکه زیرساخت‌های فنی و قابلیت‌های صنعتی مرتبط از بین نخواهند رفت، بلکه امکان توسعه و رشد بیشتر را نیز خواهند داشت.

 

ادامه این گزارش تحلیلی و غرور آفرین از جایگاه ایران به همراه تصاویر در ادامه مطلب........

مدیر بازدید : 98 جمعه 14 فروردین 1394 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیش از 70 کشته و زخمی در پی حملات تروریستی به ارتش مصر در صحرای سینا بر جای مانده است.


در این حملات که در جنوب شیخ زوید در استان سینای شمالی روی داد، تروریست ها با سلاح خودکار و راکت انداز، پنج مرکز ایست بازرسی ارتش مصر را هدف قرار دادند که در پی آن دست‌کم ۳8 تن کشته شدند. این حملات 35  زخمی نیز بر جا گذاشت که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

گروه های تکفیری مصر که به تازگی با داعش بیعت کردند حملات مرگبار خود را در شمال سینا تشدید کرده اند.

مدیر بازدید : 111 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

هیکل خواستار تعامل مثبت کشورهای عربی با ایران شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از پایگاه اینترنتی شفقنا، هیکل در گفتگوی مفصل با مجله «سیاست بین الملل» افزود: هیچ کس ایده ای برای پایان دادن به بحران در سوریه و عراق و لیبی ندارد.

وی گفت: اوضاع بحرانی کنونی در کشورهای عربی ممکن است تا بی نهایت ادامه پیدا کند زیرا کانون های تنش همچنان به قوت خود باقی است.

هیکل افزود: مسائل کشورهای عربی از دست عرب ها خارج شده و به دست قدرت های منطقه ای و بین المللی افتاده است.

وی معتقد است : مصر بدون پایگاه داخلی قدرتمند و منسجم نمی تواند نقشی فعالانه در جهان ایفا کند.  شرایط مصر ایجاب می کند یا این کشور چنین نقشی را ایفا و در امور دیگر کشورها مداخله کند یا این دیگران در امورش مداخله می کنند.


هیکل همچنین گفت: ایران دارای امکانات گسترده ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت و از انسجام برخوردار است و عوامل سیاسی و شخصی و امنیتی در آن جمع شده اند.

وی خواستار تعامل مثبت کشورهای عربی با ایران شد.

مدیر بازدید : 79 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)

 

تحلیلی خواندنی بر تقابل رژیم سعودی با ایران اسلامی را در ادامه مطلب بخوانید ..... نظر بدید........

مدیر بازدید : 76 پنجشنبه 06 فروردین 1394 نظرات (0)

وزیر کشور رژیم حسنی مبارک، دیکتاتور برکنار شده مصر، از اتهامات مرتبط با سوء استفاده مالی تبرئه و از زندان آزاد شد.

 

ادامه این گزارش و تصاویر در ادامه مطلب.....

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 208
  • بازدید ماه : 3,011
  • بازدید سال : 18,067
  • بازدید کلی : 681,006