loading...
پایگاه خبری و آموزشی
مدیر بازدید : 83 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

سید حسن نصرالله در پیام تصویری به اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفاء اظهار داشت: ملت یمن که در محاصره کشورهای مرتجع عربی است نیازمند حمایت علمای اسلام است تا فریاد استقلال خواهی آنها را به گوش جهانیان برساند.

ادامه سخنان سید مقاومت در ادامه مطلب.......

مدیر بازدید : 79 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

منتقد مطرح جنگ افروزی های امریکا، حکام سعودی را متجاوزانی بزدل خواند و گفت: آنها در جنگی که به پا کردند، وامانده اند و بهتر است شکست خود را بپذیرند. وی افزود: سعودی ها حتی از صهیونیست ها هم ترسوتر بودند و جرات جنگ زمینی نداشتند.

متن کامل تحلیل در ادامه مطلب....

مدیر بازدید : 94 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

مردم یمن در میان آتش هواپیماهای جنگی سعودی به خیابان ها آمدند تا مظلومیت زنان و کودکان یمنی را فریاد بزنند. صدها هزار شهروند یمنی با برگزاری تظاهرات در صنعا "شعار مرگ بر آمریکا"، مرگ بر آل سعود" و هیهات من الذله سر دادند.

آخرین تحولات یمن در ادامه مطلب..............

مدیر بازدید : 67 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع مطلع اعلام کرد نیروهای ارتش یمن، پایگاه شاهزاده خالد در منطقه خمیس مشیط عربستان سعودی را هدف یک فروند موشک اسکاد قرار دادند.

جزئیات بیشتر این خبر هنوز منتشر نشده است.
مدیر بازدید : 69 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده های ائتلاف سعودی در ساعات پایانی شب گذشته پایگاه‌های انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در صنعا بمباران کردند.

آخرین اخبار از تجاوز به یمن در ادامه مطلب...........

مدیر بازدید : 88 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

در تماس تلفنی "اسماعیل ولد الشیخ‌احمد" و "حسین امیرعبداللهیان" آخرین تحولات یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل با اشاره به رایزنی‌هایش با گروه‌های یمنی و انصارالله نسبت به موفقیت راه کار سیاسی در یمن ابراز خوشبینی کرد.
مشروح گفتگو در ادامه مطلب............
مدیر بازدید : 89 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

شمار آوارگان یمنی از آغاز تجاوز نظامی عربستان به این کشور از مرز یک میلیون نفر گذشت.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل با استناد به گزارش های  دفتر هماهنگی کمک های بشر دوستانه ملل متحد تاکید کرد، نیمی از آوارگان یمنی متعلق به استان های «حجه» در شمال غربی و «الضالع» در جنوب این کشور هستند.

پیشتر نیز سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی یمن هشدار داده و اعلام کرده بود، حدود 12 میلیون و 500 هزار نفر از مردم این کشور با کمبود غذا مواجهند.

مدیر بازدید : 88 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری رویترز، ضیف الله الشامی از مسئولان بلندپایه جنبش انصارالله اعلام کرد، این گروه در مذاکرات ژنو شرکت خواهد کرد و از تلاشهای سازمان ملل متحد برای مدیریت گفتگوهای یمنی - یمنی بدون هیچ پیش شرطی حمایت می کند.

مدیر بازدید : 65 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

شورای امنیت سازمان ملل متحد به در خواست روسیه در نشستی پشت درهای بسته ، اوضاع یمن جنگ زده را بررسی کرد.

در این نشست،  اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، از حضور دولت مستعفی این کشور در مذاکرات صلح ژنو خبر داد و گفت: رایزنی با سران جنبش انصارالله و حزب کنگره عمومی خلق برای حضور در این نشست ادامه دارد.

 یمن پشت درهای بسته شورای امنیت
قرار است مذاکرات صلح ژنو، 14 ژوئن ( 24 خرداد ) در ژنو سوئیس برگزار شود . هدف از برگزاری این نشست، برقراری آتش بس و افزایش کمک های بشر دوستانه به مردم جنگ زده یمن عنوان شده است .
استفن او برین ( Stephen O'Brien ) هماهنگ کننده جدید عملیات بشر دوستانه سازمان ملل متحد هم در نشست شورای امنیت از اوضاع « فاجعه بار » انسانی در یمن خبر داد و گفت : بیش از 20 میلیون غیر نظامی یمنی که حدود 80 درصد مردم این کشور هستند، به کمک های غذایی و دارویی فوری نیاز دارند.
عربستان سعودی با همراهی چند کشور منطقه از ششم فروردین با پشتیبانی آمریکا و به منظور بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حملاتی همه جانبه را علیه مردم و زیرساختهای این کشور آغاز کرده اند. در این حملات تا کنون، حدود سه هزار نفر شهید، هفت هزار نفر زخمی و ده ها هزار شهروند یمنی آواره شده اند.

مدیر بازدید : 79 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

بان کی مون چهاردهم ژوئن، ۲۴ خرداد، را تاریخ برگزاری گفتگوها در ژنو درباره یمن تعیین کرد. به گفته یکی از معاونان رئیس جمهور فراری یمن، عبد ربه منصور هادی قصد دارد در گفتگو با انصارالله در ژنو حضور یابد.آخرین تحولات یمن در ادامه مطلب..............

مدیر بازدید : 68 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری آلمان، منابع محلی یمن اعلام کردند دست کم پنج نفر از اعضای انصار الله در درگیری با نیروهای وابسته به عبد ربه منصورهادی رئیس جمهور فراری یمن در استان مآرب شهید شدند.

منابع محلی گزارش دادند منطقه الجفینه در استان مأرب دیشب شاهد درگیری‎های شدید جنبش انصار‎الله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی بود. در این درگیری ها پنج نفر از انصار‎الله شهید و شماری دیگر زخمی شدند.
طیق اعلام این منابع گروه انصار‎الله به مواضع نیروهای وابسته به منصور هادی در منطقه الجفینه حمله کرد که به درگیری شدید طرفین منجر شد. تعدادی از نیروهای وابسته به منصور هادی هم در این درگیری کشته و زخمی شدند.
از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند جنگنده‎های سعودی بامداد امروز استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند . این منابع گزارش دادند جنگنده‎های عربستانی در ساعات اولیه امروز مواضع گروه انصارالله را در مناطق سحار، بنی معاذ و الطلح در استان صعده هدف حمله قرار دادند.
بنا بر اعلام این منابع، شماری از اعضای انصارالله در این حملات شهید یا زخمی شدند. همزمان با حملات هوایی به استان صعده، تعداد زیادی از هواپیماهای شناسایی عربستان در آسمان صنعا شروع به پرواز کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد شماری از شهروندان از جمله تعدادی زن و کودک در حملات جنگنده های سعودی به مجتمع مسکونی بیست و دوم مه در شمال صنعاء زخمی شدند.

مدیر بازدید : 63 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

اقدام عربستان به حصر یمن و پیامدهای آن از جمله کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی، بیمارستان های این کشور را در وضع بحرانی قرار داده است.

تازه ترین گزارش ها از جنگ یمن در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 137 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

منابع آگاه در ارتش یمن از عملیاتی شدن سامانه موشکی جدید موسوم به «زلزال» خبر دادند.بر اساس این گزارش، این سامانه موشکی جدید در خود یمن ساخته شده است.

رسانه های عربی اعلام کردند که این سامانه موشکی در آینده نزدیک مواضع سعودیها در مرزهای عربستان را هدف قرار خواهد داد.

مدیر بازدید : 53 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

ده ها شخصیت و سازمان بین المللی فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی خود را از ادامه تجاوزگری های رژیم آل سعود به یمن اعلام کردند.

در این نامه که 53 سازمان بین المللی و فعال حقوق بشر آن را امضا کرده اند، با ابراز نگرانی شدید از اوضاع فاجعه بار یمن، توقف حملات عربستان و تسهیل در ارسال کمک های بشردوستانه به یمن را خواستار شدند.

در این نامه آمده است، حضور عربستان سعودی در شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به اقدام این کشور در نقض پیاپی حقوق بشر در یمن و نادیده گرفتن قوانین بین المللی، «تناقضی آشکار» است.

امضاء کنندگان این نامه تاکید کرده اند: عربستان نه فقط درخواست های مربوط به توقف حملات به یمن را نادیده می گیرد، بلکه در هفته های اخیر شهر صنعا را هدف نظامی اعلام کرده و این امر زمینه ساز آواره شدن ده ها هزار تن از ساکنان این شهر شده است.

مدیر بازدید : 194 شنبه 09 خرداد 1394 نظرات (0)

علی عبدالله صالح در گفتگو با شبکه المیادین گفت: اولین دلیل حمله عربستان به یمن هدف قرار دادن من بوده است چرا که من با درخواست عربستان مبنی بر هم پیمان شدن با منصور هادی و اخوان المسلمین علیه نیروهای جنبش انصار الله یمن مخالفت کردم.

عبد الله صالح افزود: اختلاف من با جنبش انصار الله یمن بر سر مسائل مدیریتی کشور بوده است نه مسائل اعتقادی.

ادامه صحبت های رئیس جمهور سابق یمن در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 95 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

به گفته سرپرست گروه اعزامی جمعیت هلال احمر، بیش از 20 تن کمک های غذایی و دارویی مردم ایران به «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل تحویل داده و به زودی میان مردم جنگ زده یمن تقسیم می شود.

 

هواپیمای ایلوشن 76 جمهوری اسلامی ایران ساعت 6 بامداد امروز فرودگاه بندرعباس را به سمت جیبوتی ترک کرد و پس از طی مسیر چهار ساعته با وجود کارشکنی های معمول عربستان با موفقیت در فرودگاه جیبوتی فرود آمد.

 

پیش از این عربستان سعودی با ایجاد محدودیت هایی از ورود سه هواپیمای جمهوری اسلامی ایران حاوی کمک های دارویی و غذایی به یمن جلوگیری کرده بود.

مدیر بازدید : 68 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر خارجه کشورمان و "خالد بن محمد العطیه" وزیر خارجه قطر در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در کویت دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشروح دیدار در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 58 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، درحمله جنگنده های سعودی به جبل النهدین و اردوگاه نیروهای ویژه امنیتی و نیز مناطق مسکونی و دیگر مراکز درمانی و تجاری در پایتخت یمن ، 40 نفر شهید و 248 نفر مجروح شدند.

دراین حال، یک منبع امنیتی یمنی از شهادت 39 نفر و زخمی شدن 18 نفر در حمله به منطقه المزرق در استان " حِجه " در شمال غرب یمن خبر داد.

منبع یاد شده افزود که جنگنده های سعودی، هفت بار اردوگاه عبس در استان حجه را هدف حملات خود قرار دادند.

این منبع همچنین از شهادت یازده نفر از جمله عده ای زن و کودک و زخمی شدن تعدادی دیگر در حمله به منازل و یک پمپ بنزین در کنار یک مسجد و بازار در منطقه الراهده در استان تعز در مرکز یمن خبر داد.

این منبع امنیتی اعلام کرد که در حمله به قبرستان العمودی در شهر ذمار در مرکز یمن نیز، یک نفر شهید و چهار نفر مجروح شدند.

همچنین پنج نفر از شهروندان یمنی در حملات جنگنده های سعودی به دانشکده پزشکی در استان الحدیده در غرب یمن شهید شدند و این دانشکده بر اثر حمله به طور کامل تخریب شد.

 درهمین حال، جنگنده های سعودی محله الحجله در منطقه رازح در استان صعده در شمال یمن را هدف حملات خود قرار دادند که در نتیجه چهار شهروند یمنی زخمی شدند و استان لحج در جنوب یمن نیز هدف چندین حمله قرار گرفت که براثر آن چندین باب منزل مسکونی یمنی ها تخریب شد.

وزارت بهداشت یمن پیشتر از افزایش شمار قربانیان تجاوز به منطقه السبعین در صنعاء پایتخت یمن به 54 نفر و افزایش شمار زخمی ها به بیش از 320 نفر خبر داده بود.

با توجه به تداوم حملات جنگنده های سعودی، شمار تلفات این حملات رو به افزایش است و شمار زیادی از مردم بیگناه یمن از جمله زنان و کودکان قربانی تجاوز وحشیانه آل سعود می شوند.

مدیر بازدید : 148 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

«سازمان بهداشت جهانی» نیز در تازه ترین گزارش خود شماره قربانیان تجاوز عربستان سعودی به یمن را دو هزار تن و شمار زخمی ها را هشت هزار تن اعلام کرد. روز چهارشنبه یکی از مرگبارترین روزهای یمن بود. در حملات هواپیماهای سعودی به یمن در این روز بیش از 80 تن شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند.جنگنده های سعودی بارها استان صعده را بمباران کردند. در بمباران استان «الحدیده» در غرب یمن پایگاه دریایی این استان کامل ویران شد و دانشکده پزشکی الحدیده به شدت آسیب دید. مناطقی از استان ذمار نیز چندین نوبت هدف حملات هواپیماهای عربستان سعودی قرار گرفت.

نیروهای مقاومت یمن هم در پاسخ به تجاوزگری های عربستان تانک ها و نفربرهای سعودی ها را در پایگاه نظامی المخروق در منطقه نجران هدف قرار دادند.

در حمله به منطقه «عسیر» دست کم دو نظامی سعودی به هلاکت رسیدند و 5 تن زخمی شدند.

فیلم شلیک موشک

مدیر بازدید : 44 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه خبری "العالم"؛ این اولین باری است که از موشک‌های بومی یمنی در مقابله با دشمن سعودی رونمایی می‌شود.


نام این موشک "النجم الثاقب" که عبارت معروف قرآنی است، لقب گرفته و از سکوهای تکی، سه تایی، متحرک و ثابت پرتاب می‌شود. انواع این موشک‌ها "النجم الثاقب1" و "النجم الثاقب2" می‌باشد که هرکدام قابلیت‌های خاص خود را دارند.

بر اساس گزارش شبکه "المسیره" این موشک‌ها بسیاری از مواضع و پایگاه‌های نظامی عربستان را در مناطق مرزی و عمق منطقه "جیزان" هدف قرار داده‌اند.

مهم ترین مواضعی که در این بمباران‌ها هدف قرار گرفته‌اند شامل مناطق "العمود،" "ام بی سی،" "جبل الدود،" "جبل الدخان،" "الرمیح،" "مرکز الردیف،" پادگان "قوزع" و "العین الحاره" می‌شود.
مدیر بازدید : 97 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اعلام این که محموله کمک‌های انسان‌ دوستانه هلال‌احمر ایران ۱۵ خرداد از جیبوتی در کشتی به نام "مونا" بارگیری خواهد شد، گفت: نیمی از محموله ۱۲ هزار تنی کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌‌احمر ایران (محموله دوم) در کشتی آرزو بارگیری شده و تا هفته آینده ارسال می‌شود.

ادامه صحبت های محمدی عراقی در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 64 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

وزیر امورخارجه کشورمان خطاب به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، گفت: چرا به کمپ دوید می‌روید در حالیکه ما کنار شما هستیم و می‌خواهیم با شما رابطه خوبی داشته باشیم؛ درحالیکه که امریکا خیر خواه شما نیست و به دنبال تحقق منافع خود است.

مشروح صحبت های ظریف در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 73 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: انفجاری مهیب پایگاه نظامی «خَمْیس اَلشّمِیْط» را در جنوب عربستان که یک فرودگاه نظامی نیز در آن قرار دارد به لرزه در آورد.

شبکه تلویزیونی المنار همچنین گفت: نیروهای امنیتی یمنی و عشایر نیز به مواضع نظامی سعودی‌ها در نزدیکی مرز یمن حمله کردند.
گزارشگر المنار افزود: ارتش یمن و ساکنان مناطق مرزی در پاسخ به ادامه حملات سعودی‌ها به یمن به حملات خود به مواضع نیروهای سعودی ادامه می‌دهند.
گزارشگر المنار با اشاره به شلیک موشک‌های کاتیوشا از نوع گراد به مواضع نظامی عربستان در کوه‌های الدود، دخان، الجابر و الخوبه در استان نجران، گفت: یک نیروگاه برق نیز در عمق منطقه جیزان واقع در جنوب غربی عربستان هدف قرار گرفت.
گزارشگر المنار با اشاره به انفجار مهیب در پایگاه نظامی خمیس المشیط و فرودگاه نظامی،گفت:این انفجار ناشی از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی هنگام فرود در بامداد روز گذشته اتفاق افتاد.
مدیر بازدید : 53 دوشنبه 04 خرداد 1394 نظرات (0)

مذاکرات گروه های یمنی برای حل بحران این کشور با نظارت سازمان ملل به تعویق افتاد . نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ، پیش از این تاکید کرده بود : سازمان ملل اصرار دارد این نشست در زمان مقرر برگزار شود .

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 83 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه درباره مقاومت مردم یمن گفت : قطعا مردم یمن از تجریبات دفاع مقدس ما بهره خواهند برد.

 

امیر دریا دار افزود : ما  در زمانی که در خرمشهر دفاع می کردیم وضعیت کاملی از بعد تجهیزات و امکانات نداشتیم ، فشار دشمن هم خیلی زیاد بود ، در دنیا چنین هجمه ای به یک شهر سابقه نداشته اما عزم و همت بزرگ ، توکل به خدا و آزادی خواهی ، عزت خواهی و زیر بارظلم و زور نرفتنن و  روز تولد امام حسین ( ع ) است و هیهات من ذله  جامعه را پیروز می کند . و همه دشمنان بدانند قطعا با شکست روبرو خواهد شد اگر ملت یمن هم مثل ملت ما شعارشان هیهات من ذله باشد که هست .

مدیر بازدید : 92 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‎تی‌وی، منابع محلی و شاهدان عینی از سقوط یک فروند هواپیمای اف 16 نیروی هوایی عربستان در خاک یمن خبر دادند.

جزئیات و تصاویر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 79 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

حملات عربستان به یمن وارد شصتمین روز خود شد. سعودی‌ها همچنان شهرها و مناطق مسکونی یمن را بمباران می کنند. انقلابیون یمنی ها که تاکنون مشغول تثبیت اوضاع داخلی بودندبعد از این به تجاوز سعودی ها پاسخ می دهند.

هواپیماهای سعودی در سکوت مجامع جهانی امروز نیز بارها مناطقی از صنعا، صعده، حدیده و حجه را هدف حملات موشکی قرار دادند . اوضاع انسانی در یمن همچنان وخیم گزارش می شود . کمیته های مردمی و یگان های موشکی ارتش یمن در پاسخ به تجاوزگری های رژیم سعودی ، مواضع و پادگان های نظامی سعودی ها را در استان مرزی جیزان هدف قرار دادند .  

مدیر بازدید : 43 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه الجزیره، بازرسان سازمان ملل این کشتی را قبل از ترک بندر جیبوتی، بازرسی می‎کنند.

جمال الشایال خبرنگار شبکه در گزارشی از شهر بندری جیبوتی و در مقابل کشتی ایرانی «شاهد » گفت این کشتی حامل دویست تن اقلام امدادرسانی است و قرار است محموله این کشتی در جیبوتی تخلیه شود. سپس برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل این کمک‎ها را به یمن منتقل خواهد کرد.
خبرنگار شبکه افزود: اکنون در یمن اوضاع انسانی بحرانی است و کمبود شدیدی در خصوص آب آشامیدنی و مو اد غذایی و سوخت وجود دارد. وی گفت برخی یمنی‎ها که توانسته‎اند از یمن فرار کنند و به جیبوتی پناهنده شوند، نیز از کمبودهایی رنج می‎برند. خبرنگار شبکه همچنین گزارشی در خصوص مشکلات مهاجران یمنی در جیبوتی تهیه و با شماری از مهاجران یمنی گفتگو کرده است. در این گزارش آمده است که شرایط مهاجران یمنی در جیبوتی نیز بحرانی است.
خبرنگار شبکه گفت نگرانی سازمان‎های امدادرسانی این است که شمار مهاجران در شاخ افریقا روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که پیش بینی وقوع طوفان‎های شن در جیبوتی اعلام شده است و این مسئله مهاجران یمنی را نیز تهدید می کند.
مدیر بازدید : 98 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

یک هیات از انصار الله یمن به ریاست رییس دفتر سیاسی این جنبش به دعوت سلطان قابوس به عمان سفر می کند.شبکه المنار در خبری فوری گزارش داد: قرار است در این سفر دو طرف در خصوص اوضاع یمن گفتگو کنند.

شبکه المسیره نیز از حمله جنگنده های سعودی به منطقه خور مکسر، کریتر و یک کارخانه در عدن خبر داد.

از استان صعده هم خبر می رسد که ارتش سعودی 75 موشک و گلوله توپ به سوی مناطق مرزی یمن در صعده شلیک کرد.

مدیر بازدید : 91 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

رئیس  رسانه ملی در مراسم تجلیل از جانبازان وایثارگران سازمان صدا و سیما گفت: رسالت رسانه ملی دفاع از مظلومان عالم و آگاه سازی مردم منطقه است.   

 
آقای سرافراز  افزود: مسئولیت رسانه ملی با توجه به اوضاع حساس منطقه و جهان، سنگین تر شده و به عرصه جدیدی ورود کرده است.

 

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به تجاوزگری عربستان در یمن گفت: در حوادث یمن، شاهد حمایت علنی آمریکا ، عربستان و ترکیه از جریان های تکفیری و تروریستی هستیم و جریان رسانه ای بین المللی با اتحادی شگفت انگیز در برابر فجایع انسانی در یمن سکوت کرده اندو این موضوع وظیفه رسانه های  مستقل را در برابر این جنایت ها دو چندان می کند

مدیر بازدید : 95 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

همزمان با ادامه حملات عربستان به مناطق مختلف یمن ، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور بیش از شصت موشک زمین به زمین و گلوله های سنگین توپ به سوی مواضع نظامی عربستان در نزدیکی استان صعده شلیک کردند .

آخرین تحولات یمن در ادامه مطلب..............

مدیر بازدید : 65 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

کشتی حامل کمک های غذایی و دارویی ایران برای مردم یمن در بندر جیبوتی پهلو گرفت .                              
در همین حال قرار است، هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران نیز برای مردم یمن، از فرودگاه چابهار عازم جیبوتی شود. این هواپیمای باری که در تهران بارگیری شده بود، برای سوختگیری به چابهار رفته است.                          
ایران پیش از این نیز به ارسال کمک های هوایی برای مردم یمن اقدام کرده بود، که رژیم سعودی با اخلال در عملیات فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه صنعا، مانع از دسترسی مردم یمن به این کمک ها شده بود.

مدیر بازدید : 94 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

سردار سرتیپ دوم پاسدار "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درباره اظهارات اخیر "ترکی فیصل" شاهزاده سعودی درباره نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و اینکه عربستان کارت‌های شناسایی مرتبط با پرسنل سپاه پاسداران را در "یمن" کشف کرده،  اظهار داشت: اظهارات "ترکی فیصل" کاملاً بی‌اساس و کذب محض است.

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال ریشه‌یابی عوامل بی‌ثبات‌ساز منطقه غرب آسیا باشیم با یک نگاه واقع‌بینانه به عربستان سعودی می‌رسیم.

اظهارات ترکی فیصل و ادامه صحبت های سردار جوانی در ادامه مطلب.......امیدوارم شما هم بعد از مطالعه اظهارات فیصل نظرتون رو بگید.

مدیر بازدید : 79 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از اسپوتنیک، با ادامه حملات هوایی ائتلاف موسوم به عربی،‌ ارتش سایبری یمن اطلاعات محرمانه وزارت امور خارجه،‌ وزارت دفاع و وزارت کشور عربستان را منتشر کرد.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 83 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

ارسال محموله جدید امداد رسانی برای آسیب دیدگان یمنی از طریق هوایی آغاز شد . هواپیمای باری حامل کمک های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که در تهران بارگیری شده قرار است از طریق جیبوتی به یمن ارسال شود .

مدیر بازدید : 100 جمعه 01 خرداد 1394 نظرات (0)

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هیچ حدی برای آمریکا و عربستان درخصوص بازرسی از کشتی نجات قائل نیستیم و قرار نیست عربستان،آمریکا و جیبوتی کشتی ما را بازرسی کنند.

ادامه صحبت های قدیری ابیانه در ادامه مطلب.........

مدیر بازدید : 54 جمعه 01 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سلام هنداوی خبرنگار این شبکه در جیبوتی در ارتباط تلفنی از بندر جیبوتی گفت وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرده است کشتی ایرانی شاهد در آبهای جیبوتی است اما هنوز در اسکله جیبوتی لنگر نینداخته است.

این امر به زمان نیاز دارد و برخی منابع می‌گویند این کشتی احتمالاً امروز وارد اسکله خواهد شد.

منابع مطلع می‌گویند این کشتی بسیار کند حرکت می کرده است و برای ساعات طولانی توقف داشته است و شاید در انتظار رسیدن خدمات تدارکاتی یا نتایج مذاکرات بوده است.

خبرنگار الجزیره گفت: کشتی ایران شاهد محموله خود را در جیبوتی تخلیه خواهد کرد و برنامه جهانی غذا این محموله را به یمن انتقال خواهد داد. آمریکا نیز این درخواست را داشته است. این کشتی ایرانی به وسیله دو ناو ایرانی اسکورت می شده است و آمریکا خواستار تخلیه بار آن در جیبوتی بود به ویژه بدلیل آنکه جیبوتی به مرکز امداد رسانی و کمک رسانی به یمن به وسیله سازمان ملل متحد تبدیل شده است.

اکنون همه طرف‌های بین المللی که برای یمن کمک ارسال می کنند محموله‌های خود را در جیبوتی تخلیه می‌کنند سپس این محموله به یمن انتقال می‌یابد.

مدیر بازدید : 81 جمعه 01 خرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، در گزارشی به قلم هبه القدسی نوشت: سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه این سازمان به یمن، تلاش می‌کنند به منظور تشویق طرف های یمنی برای حضور در مذاکرات صلح ژنو، گام هایی سریع بردارند.

جزئیات بیشتر خبر در ادامه مطلب.........

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جایگاه ایران درلیگ جهانی 2015 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4128
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 87
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 278
  • بازدید ماه : 3,081
  • بازدید سال : 18,137
  • بازدید کلی : 681,076